Carina har to små gull Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Fødte for en uke siden. Måtte få et lite klipp. Forsto det slik at når man ble klipt så måtte de sy i 3 lag. På tirsdagen når jeg måtte gjøre nr 2 røk det ytterste stinget. Ubehagelig ja. Er nå redd for at de andre stingne skal ryke. Tok det lang tid før det grodde??? Vet jo at stingne forsvinner etterhvert, men kjenner jeg er lei av å gå som ei 80 års gammel kjerring. Er skikkelig ømt der nede. I tillegg er det hovent og rødt. Ringte føden da stinget røk, men det er ikke n oe de kan gjøre med når det var gått så mange dager. Sliter skikkelig med å få gått på do. Klarer ikke å få tatt skikkelig i. Kjennes ut som at muskelen der nede er litt svekket etter fødsel. I tillegg har jeg fått hemoroider. Flere som har opplevd dette??? Og tok det lang til før det normaliserte seg???
Dottie80 Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Hei! Jeg ble ikke klippet men revnet noe og fikk en del sting.. Jeg hadde også problemer med nr 2 en ganske god stund. Kunne ikke ta i noe i det hele tatt (...). Dersom jeg prøvde å presse litt (var litt hard i magen i tiden etterpå), så fikk jeg en hemoroider, jeg også. Tror det er ganske vanlig. Husker ikke hvor lang tid det gikk før alt var ganske vanlig igjen, men nå er mini snart 4 mnd og det er ganske lenge siden. Men du må nok belage deg på noen uker... Jeg var også litt hoven og rød der riften skulle gro i ganske lang tid etterpå. Vet ikke om det har med de som syr (hvor godt utført jobb - fikk beskjed av gynekolog på kontroll at de på sykehuset burde sydd meg annerledes pga anatomi...) eller om vi ale bare er litt forskjellige. Men uansett så kan du trøste deg med at det går altså over! Men du må ha litt mer tålmodighet enn å tro at det bare går en uke etter fødsel...
Purr+Purrfect Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Jeg vagga som en ku i tre uker. Hadde på følelsen at hele endetarmen hang på utsiden.. Sydde også en del. Ett av stingene røk. Har fått litt underlig anatomi akkurat der, men alt fungerer som det skal. Altså det vil nok gå seg til ja.
SAE + MAE <3 Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Jeg revnet masse under fødselen og ble "lappet godt sammen igjen" ifølge legen som sydde... (!!!) Jeg fikk sånn Duphalac (som gjør at man ikke blir hard i magen) på sykehuset, og det kjøpte jeg da jeg dro hjem. Tok det i tre-fire uker eller noe tror jeg, for turte rett og slett ikke å slutte!! Nå er lillemann 3 mnd og jeg merker ingenting til "skaden" lenger, selvom jeg ble sydd mellom og innover både "her og der"... Husker ikke helt hvor lang tid det gikk etter fødsel til det begynte å kjennes normalt ut, men er en stund siden nå, så tok overraskende kort tid i forhold til hva jeg trodde med tanke på hvordan det kjentes ut der nede etter fødselen...
Gidder ikke! Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Jeg ble klippet under forrige fødsel og syntes det var et katastrofeområde nedentil i flere uker, tenker tilbake med et stort grøss! Du får nok bare smøre deg med litt tålmodighet og i mellomtiden ta laktulose (duphalac osv) hver dag, så avføringen holder seg myk. Mitt beste tips ihvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå