2små,rosa&blå Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 ENDELIG, om noen dager er jeg i 3 trimester! Noen flere som er kommet like langt? Hadde vert gøy å følge noen som ca var kommet like langt som meg. Hvor gammel er du? Førstegangs eller har du små fra før? Hvor skal du føde? Hvordan ser du frem til denne sommeren? Jeg er 27, har ei nydelig snuppe på 18 mnd, vet ikke om jeg venter jente eller gutt, skal på 3d ul 24 Mai (-: Fra sørlandet, og planlegger hjemmefødsel. Skal bli tungt å gå høygravid i varmen, med pollenallergi, og håper på en kjølig sommer med masse regn!
BabyAug Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Jeg er 27+5 idag, så om noen dager er jeg også over på 3 trimester! Har termin 3 august og gleder meg vanvittig til det, kroppen min er rett og slett ikke så bra på å være gravid. Men tiden går fort og snart er babyene våre ute... Jeg er 26 år , og har en jente på drøye 3 år fra før. Nå er det en gutt i magen
linnnnnn Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Hei, jeg er 27+4 i dag så fyker snart over til 3 trimester termin 4 Aug:) Gleder meg utrolig mye er 1 gangsfødene. selv er jeg 22 og fra sørlandet
Drømmer81 Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Hei. Har termin 1. august, så går over i 3. trimester i morgen. JIPPI!!! :-) Er 29 år, er førstegangsfødende og bor i Oslo.
babylovve Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Hallo dere damer! Fin tråd! Merker at endel begynner å surre i hodet nå, en ny periode er straks i anmarsj:-) Fødselen begynner å føles merkbart nære. Ser med både skrekk og fryd på dette. Hjelper på at vi er flere:-) 27 + 0 på vei. Dvs neste fredag flytter jeg over til 3 trimester:-) Har termin 7 august. Jeg er 30 år, bor i Oslo og dette blir første babyen. Jeg håper også på en kald sommer! Synes det er altfor varmt allerede... Oj, hvordan skal det bli i sommer...:-) klem
2små,rosa&blå Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2011 hehe, ikke bare meg som håper på en kjølig sommer ser jeg (-; I dag kom det iallefall litt etterlengtet regn her på sørlandet og nesa mi fikk en liten pause fra den uendelige snuen. Har forresten termin 8 aug. Blir spennende å se hvem som går over og hvem som sniker i køen (-: Så flott at de fleste gleder seg til fødselen, jeg synes også det var ganske skummelt den første gangen jeg skulle føde, men siden jeg var så heldig at det gikk veldig fint så gleder jeg meg bare denne gangen. Men må si at da jeg var førstegangsfødene hadde jeg nok hatt godt av å forberede meg litt mere. Så denne gangen har jeg knipt og knipt i mange måneder allerede, kannen med bringebærte står på bordet å jeg prøver å finne en god klinikk for modningsakupunktur (-: Føler egentlig akkurat nå at det både er kort tid til termin og enda så uendelig lang. Merkelig følelse det der..
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Hei hei! Jeg er 27+6 idag...så nå er det ikke lenge igjen til etterlengtede 3. trimester!! Jippiiiii! Jeg bor i Lillestrøm, men skal føde i Oslo på Rikshospitalet. Jeg synes det er deilig å være gravid på sommeren. Bare det å kunne sette foten i en sandal i stedet for noen tykke og tunge støvler er jo himmelen! Og spise frukt og få dille på bær og drikke jus med isbiter.... mmm, fantastisk;) Skygge er bra, og svale sommerkvelder.. Har en følelse at det er lettere å ta seg utendørs også som sommergravid, men har aldrig vart høygravid på vintern, så vet jo ikke.. Sliter også med pollenallergi, men nå er jo nesten all allergimedicin godkjent for gravide (april2011) så nå klarer jeg meg greit. Vi får starte en tråd i 3. tri så kan vi følges åt
babylovve Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Flere som sliter med pollen her ser jeg:-) Jeg har aldri vært allergisk igrunn, bare kjent det litt. Allergien har blomstret nå!:-( Ser på pollenvarsel at bjørkepollen skal gi seg litt nå... Og da tenker jeg at det vil bli bedre!:-) De siste ukene har vært ekstra tunge for min del, tror det har med pollen å gjøre. Slapp og sløv. Fikk høre av akupunktør idag at bringebærte er lurt før fødsel, skal begynne å drikke det om en stund. Skal den stimulere livmor? Har lurt på modningsakupunktur, men jeg har også hørt om de som fødet for raskt ved hjelp av det. Utrolig fint om vi kan skravle frem mot fødsel:-) Backe hverandre opp når/hvis angsten tar oss og gi hverandre tips og råd. Tror forresten dette blir en flott sommer!:-) Tenk når vi kan bade:-) :-) Det er sunt det:-) Kan lettere å føde om sommeren. Alt blir jo lettere når det er lyst ute?:-) At vi faktisk har ganske mye energi?:-)
2små,rosa&blå Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2011 Det er så rart med den allergien! Blir ekstra allergisk når jeg er gravid, ellers bare føles det sånn. Pollensesongen varer vel bare noen uker til eller? (-; Godt noen kom med noen god ord om sommeren også, selv om det ikke ble meg, hehe. Selvfølgelig viktig å tenke på de fine tingene med sommeren også, kan iallefall ikke skli på isen og slå løs morkaka... Til dere som ikke har begynt med bringebærblad te, ville tror det er på tide med det nå om det skal ha noen effekt. Jeg har drukket denne teen siden andre måned. Oppe i en liter om dagen nå. Kjøper en økologisk bringebærbladte på heibaby.no som faktisk er veldig god! Blir ekstra god med saften av to pasjonsfrukt i tekanna. Så sitter jeg og nipper å koser meg med den i løpet av kvelden. De er desverre utsolgt for den teen nå da )-: Men jeg sendte en mail og de sa den kom inn igjen i løpet av kort tid. Tror dere det er mulig å få legen til å skrive ut rekvisisjon på akupunktur og at det da blir billigere? Det var ganske dyrt. Mellom 350 og 450 for en time.. Blir jo en del om man skal gjøre det 2 ganger i uka i 5 uker..
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 7. mai 2011 #10 Skrevet 7. mai 2011 Eg er 27+2 i dag og har termin 06.08, så eg skal over i 3.tri på torsdag gleder meg! Håpa tida fyke der inne! Venter en liten gutt Er fra Førde i Sogn og Fjordane, så skal føde på Førde sentralsjukehus. Har en liten gutt på 2 år og 5 mnd fra før som gleda seg masse til å bli storebror Veit ikkje om eg ser fram til sommeren, spent på kordan det er å gå høygravid i varmen. Sist var eg det på vinterstid og syns det var greit. Men som anna75 seie så er det jo masse god frukt vi kan kose oss med! og vi kan slappe av i skyggen osv. har allerede begynt å ete en god del vannmelon, det er jo såå godt! her på vestlandet er jo ikkje sommeren den varmaste uansett, så rekna med eg skal overleve. Pollen er eg heldigvis ikkje plaga med, sjølv om eg har våre pottetett no i over tre veker. Men begynt å gå over no heldigvis! Men en anna ting som har sneke seg tilbake her er kvalmen, kasta opp i går hååpa virkelig at det er forbigåande. Forrige sk var eg kvalm fra begynnelse til slutt og det var så deilig når kvalmen ga seg i veke 15 denne gongen. Alt man skal igjennom for dissa små vidundera i magen. Dei er heldigvis verdt det! Hadde en rask og flott fødsel sist så grua meg ikkje i det heile denne gongen, einaste er som bekymra meg er at barnevakten ikkje skal rekke fram i tide. Min mor skal passe storebror og har en time å kjøre. Så kan hende eg må fare på sjukehuset aleine mens sambo er heime å venta. Men men, må man så må man
Helhana Skrevet 7. mai 2011 #11 Skrevet 7. mai 2011 Hopper over i 3. trimester i morgen Er 22 år, førstegangs og bor i Trøndelag.
Kristin43 Skrevet 7. mai 2011 #12 Skrevet 7. mai 2011 Blir med jeg også fra førstkommende mandag, den 9 mai - endelig:-)
L.I.L.Y Skrevet 7. mai 2011 #13 Skrevet 7. mai 2011 Heiiii! ; ) Blir med over til 3 trimester på neste fredag, det ser jeg frem til. Tida har gått så fort og nærmer med permisjon fra jobben om ikke så altfor lenge. Ser frem til roligere dager, er jo ikke akkurat 20 år, haha. Jeg er 37 år, 2 gangs fødende, har ei jente på snart 14 år fra før som skal være med på fødselen. Fødselen skal skje på Ahus, og har noen blandede tanker rundt akkurat det...i forhold til mitt yrke. Sommeren skal bli deiling, så lenge det ikke blir så altfor varmt. ; ) Lykke til alle og klem, Tine
prinsesse 09 med tvillinger<3 Skrevet 8. mai 2011 #14 Skrevet 8. mai 2011 Jeg er med over på 3 trimester om nøyaktig 1 uke...er 27+0 i dag ) Er 30år, andregansfødende-har ei tulle på 2 år fra før, venter nå toegget tvillinggutter 9 august jippi,gleder meg masse!!! Er fra Vestfold og skal føde på SiV-Tbg,som sist. Ser fram til en rolig, avslappet sommer som forhåpentligvis ikke blir alt for varm. Skal lade opp til å møte guttaboys
Bellamor79_høygravid Skrevet 9. mai 2011 #15 Skrevet 9. mai 2011 Hvis jeg har skjønt det rett så hopper jeg over til 3.trimester fra fredag den 13.mai. Jeg er nå 27+3 og har termin den 7.august. Venter da mitt første barn (jente) og er fra Trondheim.
Bellamor79_høygravid Skrevet 9. mai 2011 #16 Skrevet 9. mai 2011 Jeg hopper til 3.trimester på fredag tror jeg. 27+3 i dag. Førstegangsfødende, venter ei jente 7.august, bosatt i Trondheim. Halsbrann er min store plage for tiden. Drikker Gaviskon som det skulle vært saft, men ikke mye effekt lengre.
Tulla*venter vårt 4 barn <3 Skrevet 9. mai 2011 #17 Skrevet 9. mai 2011 Er i uke 28 på torsdag, så da blir jeg jammen med jeg også Mine største plager er svangerskapsmigrene og bekkenløsning, pluss ja det er tungt. Men likevel prøver jeg å nyte det fult ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå