Gå til innhold

Noen her som bruker antidepressiva seroxat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erafringer med antidepressiva og amming? Spesielt seroxat..

Fikk dette av legen min, men er ikke sikker på om jeg tør å bruke dem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du allerede har lest dette: Overgang i morsmelk: Går over i små mengder. Amming kan vurderes, da ingen legemiddelrelatert påvirkning forventes.

Fra Felleskatalogen. Snakk med legen din, du. Så kan dere ta den avgjørelsen sammen.

Ikke noe galt med å gi mme, heller, hvis du føler at det er tryggere.

Skrevet

Gå inn på www.relis.no og søk etter medikamentet eller virkestoffet + amming, helst sammen med legen din (eller be legen gjøre det).

Regionale sentra for legemiddelinformasjon (Relis) sjekker medisiner osv mot forskningsresultater på forespørsel fra helsepersonell, og akkurat det med medisiner og amming er noe de har mange artikler om. Felleskatalogen inneholder informasjon fra produsenten, og siden de vil helgardere seg vil de alltid være "skeptiske" så lenge de ikke kan bevise at det er uskadelig.

Du bør alltid følge råd (inkludert resepter) du får fra legen din, så du bør få sjekket dette så fort som mulig. Jeg vil si det er spesielt viktig når det gjelder depresjoner siden det påvirker hele livet ditt så mye.

Skrevet

Hei!

Jeg brukte seroxat når jeg fant ut jeg var gravid. Men legen min sa jeg burde slutte med de med en gang og bytte til zoloft. Han ringte en psykiater på Ahus for å høre om hvilken type som var best under svangerskap og ved amming. Og svaret var da zoloft. Fungerer ihvertfall veldig bra på meg, og babyen min er frisk og sunn!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...