hedgechok Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Lille engel er 10 mnd, jeg prøver med tyttekopp her og der, men hun får i seg nesten ingenting fra den... Hun får melk på flaske på morgen og på kvelden (ikke i senga!) og 2-3 ganger på dagen mellom måltidene. Nå vil jeg gå helt over til tyttekopp/kopp, spesielt med tanke på tenner og barnehagestart. Har noen erfaring hvordan å "gjennomføre overgang effektivt" ? Setter pris på alle tips/svar!!!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Sønnen min brukte tåteflaske til han var ca. 14 måneder. Da startet vi med tutkopp, men han ville bare drikke av tuter som er myke, de harde klarte han ikke. Tommee Tippee sine tutkopper, fisher price og en eldre avent var favoritter her.
Ikkesåallerværst Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Min brukte tutekopp fra han var 6 mndr. Men nå har han tatt alt drikke/spiseting som inneholder noe spiselig. Prøv forskjellige tutekopper, og prøv å ta ut det som forhindrer at det drypper. Da kommer drikka lettere. Kanskje du kan klistre på noen morsomme bilder, så tutekoppen blir mer interessant? Prøv også vanlig kopp med bare to slurker drikke. Ellers så kommer dette LETT når hun begynner i bhg og hun ser hva de andre barna drikker av.
Mammatiljente-09<3 Skrevet 7. mai 2011 #6 Skrevet 7. mai 2011 Jeg lette og lette etter en kopp som ikke var så "hard" i tuten, og falt helt for nuk sine(får kjøpt de på typisk barnas hus, babyshop,reflex ol) Da gikk overgangen mye lettere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå