Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å forstå hvordan bekkenløsning faktisk føles. Kanskje noen kan hjelpe meg? Jeg har vondt på høyre side over den ene rumpeballen, kjennes ut som det er i muskulaturen/dypt inni liksom. Og vondt litt foran og nedover det høyre benet også. Det merkes ikke så godt når jeg sitter, men når jeg begynner å bevege meg. Det er ikke veldig vondt men merker at det blir litt vondere for hver dag som går. Jeg kan gå helt normalt nå og føler ikke at det skulle være "nødvendig" å vagge heller. hehe..

Kan dette være bekkenløsning, eller er jeg helt på ville veier her? Om noen har opplevd noe lignende, ble det verre etterhvert, eller stabiliserte det seg? Jeg er bare i uke 23 forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som starten på det ja. Med førstemann var det omtrent sånn, ble ikek noe verre etterhvert som tida gikk. Denne gangen derimot, startet det sånn som du beskriver rundt uke 28, og det har blitt bare verre og verre. Nå har jeg stikkende/ilende smerter i beina, bekkenet og setet hver gang jeg går, reiser meg oppp og setter meg ned eller snur meg i senga, og klarer nesten ikke gå uten krykker. Men jeg kjenner det bare bak.

Ei venninne av meg som også har bekknløsning har vondt på helt andre steder, mest i lysken foran. Så bekkenløsning og bekkenløsning trenger ikke kjennes likt ut nei.

Skrevet

Takk for svar. Det høres ikke noe særlig ut å måtte gå med krykker da, kan tenke meg det er vondt. I min første graviditet merket jeg ingenting, så jeg håper virkelig det ikke utvikler seg noe videre enn det er nå da...

Skrevet

Det var i alle fall sånn bekkenløsningen startet for meg. Jeg trodde i begynnelsen at jeg hadde fått meg en strekk bak ved rompa på ene siden. Strekken vedvarte jo en stund, og etter hvert ble det bare værre. Strålinger ut i lysken og lårene, vond hofte, vondt i symfysen.

Heldigvis er jeg ikke på krykker eller i rullestol enda, men jeg har fått streng beskjed om å holde meg helt i ro.

Jeg går på svømmegruppe og gruppetrening i sal for gravide hver uke, og merker at det holder det litt i sjakk.

Du bør kanskje komme deg til legen og få en henvisning i og med at du jo er nærmere halvveis, enn "helveis".

Skrevet

jepp, det hørtes ut som bekkenløsning! anbefaler deg å ringe en manuellterapaut, de er flinke å tape bekkenet! jeg har selv vært til 2 behandlinger til en slik terapaut å det fungerer fantastisk! bekkenet er mye mer stabilt å mindre vondt. han fortalte meg at det vil førstan stabilisere seg når ungen kåmmer ned å fester seg i bekkenet. å det kan jo være en stund til :)

ps. det er helt gratis å dra til en manuellterapaut, så man har jo ikke noe å tape på å prøve det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...