Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har ei datter som heter Ellisiv, et navn vi valgt mye pga at hun har et fryktelig vanlig etternavn (alternativet var å gi henne mitt etternavn som mellomnavn, men syns det ble for tungt og tungvint).

Nå har jeg begynt å tenke på hva nestemann skal hete, og syns det er veldig vanskelig å finne fine navn i samme kategori. Dvs ikke for vanlig, ikke for langt eller kort, og skal helst klinge godt sammen med søsterens navn.

Jeg har funnet noen, men vil gjerne høre deres forslag! Både jente- og guttenavn (guttenavn har jeg ikke funnet noen av, vanskelig!).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143201159-hva-passer-til-ellisiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Agathe

Agnes

Birgitta

Christiane

Gunvor

Heidi

Hilma

Ingelin

Margareth

Margrethe

Martha

Othilie

Rakel

Sigrid

Sylvia

Vårin

Albert

Alfred

Audun

Gaute

Gustav

Halvor

Helmer

Julius

Marvin

Melvin

Rasmus

Samuel

Sivert

Tarjei

Torjus

Valdemar

Vemund

Wilhelm

oj, det ble flere enn jeg hadde tenkt!

Annonse

Ellisiv og Alvilde!

Det var det første som slo meg. Da får to søstre flere like bokstaver, men uten at navnene er for like.

Andre forslag:

Guro

Augusta

Rebekka

Katinka

Norunn

Torunn

Adele

Nikoline

Pauline

Ulrikke

Gustav

August

Tarjei

Konrad

Vebjørn

Sigurd

Gjentar noen av sommertiaras guttenavn, ser jeg. Men synes de passet så godt.

Tusen takk for alle forslag så langt! Har ikke fått gått gjennom alle med mannen enda, men ser flere aktuelle her :-)

Vi har noen dialektutfordringer siden han skarrer og jeg ruller på r'ene. Vi har lyst på et navn vi uttaler ganske likt, men f.eks Jørgen og Sigurd har vi allerede på lista. De er dessverre ganske vanlige = mange som heter i kombinasjon med etternavn. Derfor syns vi det blir litt kjedelig med Ole, Eva o.l.

Av dialektgrunner er også -aug og -unn-navn uaktuelle (dessverre, mange fine blant dem).

Alvilde og Emmeline er navn som jeg liker, men som mannen syns kanskje var litt tunge (men avføyde ikke). Han på sin side likte Konstantin. Navn jeg ellers liker her er Othilie og Valdemar.

Har dere flere forslag på lur?

En av de skjønneste små guttene jeg noen gang har møtt heter Emre :-)

Hva med:

Agnete

Amanda

Lovise

Ingebjørg

Nelly

Oline

Anton

Syver

Vemund

Kornelius

Mulig jeg gjentar navn, har ikke lest gjennom de andre svarene du har fått :-)

Til min store glede var mannen veldig enig i at Valdemar var tøft! Så da kan vi egentlig bare få en gutt med en gang ;-) Sist gang ble vi aldri enige om guttenavn.

Disse har vi tatt med oss fra forslagene deres (ikke rangert):

Emmeline

Alvilde

Katinka

Othilie

Ulrikke

Agathe

Christiane

Ingelin

Kan gjerne få flere forslag til guttenavn, men det ser da ut til at jentenavn blir det vanskeligste... Det er så mange fine. Er åpen for forslag til dobbeltnavn også!

Annonse

Jeg vil foreslå noen jeg syns er fine, men spesielle som jeg kommer på;

Jentenavn: Alfrida, Olava, Margaret, Solunn, Marna, Eldbjørg, Frøydis, Tale, Åste, Nanna, Kanutte, Alvira, Linde, Olianne, Gurianna, Ingfrid.

Guttenavn: Alfred, Olaves, Lavrans, Solan, Olver, Grunde, Sølve, Tallak, Olaf, Nordin, Syver(t), Martinius.

Syns forøvrig Ellisiv er nydelig, mannen liker det ikke så jeg har måttet fjerne det fra vår liste, men jeg fortsetter å synes det er vakkert. Så det er mulig vi har lik smak, jeg har nemlig også Alvilde på topp... :)

• 1 år senere...

Til min store glede var mannen veldig enig i at Valdemar var tøft! Så da kan vi egentlig bare få en gutt med en gang ;-) Sist gang ble vi aldri enige om guttenavn.Disse har vi tatt med oss fra forslagene deres (ikke rangert):EmmelineAlvildeKatinkaOthilieUlrikkeAgatheChristianeIngelinKan gjerne få flere forslag til guttenavn, men det ser da ut til at jentenavn blir det vanskeligste... Det er så mange fine. Er åpen for forslag til dobbeltnavn også!

Vi har nok litt lik smak, gutten min heter Valdemar, verdens fineste guttenavn! Han bærer det med stolthet og slipper å hete det samme som alle andre! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...