Gå til innhold

Jentenavn som fungerer på Norsk OG Engelsk

Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at det er en liten frøken på vei (19+4 i dag) :) Pappa er Irsk så vi må ha et navn som fungerer fint på begge språk.

Her er de vi har på listen så langt (evnt mellomnavn i parantes):

Lucy (Belle)

Charlize

Zoe

Suzie

Holly / Hollie

Ruby

Pixie (Rose)

Lily

Kira

Kan dere hjelpe med rangering? Har dere andre forslag?

Fortsetter under...

Lilly med to l`er likte jeg best hvis det skal fungere både på norsk og engelsk:-) . Det er et navn jeg og har vurdert, men vi er helnorsk da:-) Av de engelske navnene er Lucy nydelig....tenker på den filmen om Lucy med den tilbakestående faren sin og sangen " Lucy in the sky with diamonts". Skjønn film og sang:-)

Annonse

Alle navnene går jo å bruke i Norge pga de er kjennt gjennem diverse sangtekster/tv-serier osv.

Tror kanske de passer bedre på engelsk enn norsk. Men fullt mulig å bruke dem.

Liker som de andre Lily/Lilly best med Holly på andreplass.

Charlize er jeg usikker på uttalen av. Det er et navn som jenten nok alltid kommer til å måtte stave i Norge.

Pixie er (som Nisse) et navn jeg ikke ville valgt i Norge.

Andre forslag:

Eva

Nora

Marion

Linda

Anette

Bella

Stella

Wilma

Vicky

Lara

Amanda

Vera

Karen

Vanya

Synes det virker som du kun har tenkt på at de skal fungere på engelsk her.

Lilly synes jeg er vakkert, Lily er jo ikke så langt unna så det er definitivt min favoritt blant disse.

Holly på nummer to.

Kira og Lucy på delt tredjeplass.

Resten kan jeg ikke si jeg liker i det hele tatt. Pixie ser jeg ikke på som et navn en gang.

Uten tvil enig med de over ang førsteplassen; Lily! Det er nydelig! :)

Lucy fungerer også, men synes ikke det er mer enn ok.

Charlize er nydelig..på engelsk, rart på norsk.

Zoe, Suzie, Holly/Hollie, Ruby og Pixie (ikke særlig flatterende at uttalen begynner med "pikk"..) synes jeg fungerer dårlig på norsk, selv om jeg kan å uttale dem. Jobber selv i en bransje hvor mange slike navn dukker opp (pga mye info etc på engelsk) og de fleste over 30 uttaler de helt rart.

Kira er for meg et hundenavn.

Annonse

Ingen av disse navnene fungerer sånn ufattelig godt på norsk, vil jeg si. Om dere vil ha et navn som like gjerne kunne fungert her som der, må dere jo gå for mer internasjonale navn. Maria, Kristin, Jenny, Sophia, Hannah...

Av de du nevner synes jeg Hollie er finest. Zoe, Ruby, Pixie og Charlize fungerer ikke så godt. Lykke til!

Er enig med flere over her - du har valgt ut veldig engelske jentenavn.

Skal du ha noe som fungerer på begge språk (vet ikke hvor dere bor, men om jenta vil bo i Norge når hun blir eldre er det jo fint med et ikke så utpreget engelsk navn om hun får fars engelske? etternavn).

Jeg har slev engelsk mann og mine heter Trym og Tyra. Begge funker bra i Norge og på engelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...