Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått trøske... Har hatt dette tidligere også men i veldig smertefri og beskjeden utgave skjønner jeg...

Nå har jeg fått sprekker på brystvortene og det gjør så utroooooolig vondt å amme, spesielt fra det ene brystet. Har forsøkt å bare pumpe dette, men ser ut som mini plutselig har bestemt seg for å ikke ta flaske lenger. Jeg bruker canesten nå, og pensler munnen hans med corsydyl, og lufttørker, koker smokker og what not. Noen som har noen gode tips? Erfaring med brystskjold i lignende situasjon? Og hvor lang tid tar det før slike sår gror? Jeg har god erfaring med bare corsydyl til mini fra før, og har ikke tidligere trengt å bruke mycostatin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars! Vi fikk mycostantin med en gang vi, da størstejenta fikk trøske...da slapp jeg unna å få det på brystvortene, heldigvis. Denne gangen har vi sluppet unna hele greia, er veldig glad for det.

Men kan du ikke prøve mycostantin da? Om det gjør susen, så er det verdt et forsøk vel?

Lykke til uansett!

Skrevet

Jeg har hatt vanvittig vondt oppover i begge bryst, pluss sårhet og sprekker. Ingenting hos vesla. Fikk først penicillin av legen, men i går (uten effekt av penicillinen etter en uke) fikk jeg Mycostatin til oss begge. Åååå, det er bedring allerede!! :D Jeg prøvde Canesten noen dager uten bedring.

Så jeg anbefaler deg å ta kontakt med lege, og få Mycostatin mikstur. Det fungerer så bra her :))

Lykke til!

Skrevet

Bruker man mycostatin mikstur rett på brystvortene da, eller er dette en egen salve?

Skrevet

jeg smurte på samme mycostatin-miksturen som mini fikk i munnen :)

Skrevet

Takk for tipset! Skal ordne med mycostatin first thing i morgen!

Skrevet

Ja, miksturen smøres bare inn på brystvortene. :) Lurt å vente til det tørker før du kler på deg, for da blir det en slags hinne. Det fungerer veldig godt for å roe sårheten her!

Hvordan går det med deg? Har du fått tak i lege? Mycstatin er jo desverre reseptbelagt..

Skrevet

Mange opplever visst at mycostatin på brystet (særlig med sår) svir vanvittig, så vær obs på det. Mycostatin er det som anbefales å pensle i barnets munn, så jeg anbefaler at du forsøker det. Det kan jo hende at ungen gjensmitter deg hele tida.

Her er Ammehjelpens artikkel om sopp, med link til et skriv om behandling: http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Det kan virke som legen din bør få dette skrivet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...