Gå til innhold

Amme-bh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan komme med litt tips her. Jeg har hørt at man bør bestille amme-bh i en størrelse større enn det man normalt bruker. Nå er det jammen ikke lett å si hva man normalt bruker her i gården lengre, men jeg lurer jo da på hva som er en størrelse opp. Er det en cup opp eller er det lengden rundt? Har i utgangspunktet store bryster og håper ikke de vokser så mye mer nå hehe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei - det er jo først og fremst cup-størrelsen som øker med mindre du har lagt deg veldig mye ut. Mitt best tips er å vente med å kjøpe ammebh til 2-4 uker etter fødselen. Grunnen til det er at ja, man øker i bryststørrelse under graviditeten, men så når du har født og melka kommer så øker du enda mer - og så tar det noen uker før melkeproduksjonen stabiliserer seg. Dermed kan en ammebh som passer rett etter fødsel være for stor etter noen uker igjen. Det vanskeligste er jo at dette er veldig individuelt.

Hvis du ikke vil vente, så ville jeg i hvert fall ikke kjøpt noe før du nærmer deg termin og så satset på 1 størrelse større enn du da er. Selv økte jeg 2 cupstørrelser fra min vanlige størrelse sist svangerskap (fra F til H), så nå har jeg en bh fra sist å bruke og så venter jeg med å kjøpe en til til jeg har født. Bravado har forresten store størrelser - prøvde en hos ei venninne her om dagen og har tenkt å kjøpe det denne gangen. :)

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe kun en til å begynne med. De første ukene etter fødselen blir puppen rimelig store før de etterhvert går litt tilbake. KJøp en cup større enn du bruker nå. Om den er stram rundt kan det være lurt å øke en størrelse på lengden og, men pass på at den ikke henger og slenger da:)

Spiler anbefales ikke. Jeg hadde det selv på en bh og spilene strammet endel rundt melkegangene under armhulen slik at jeg innimellom fikk forstoppet disse gangene. Det er fare for at det kan bli betennelse i slike tilstoppede ganger, så kjøp for all del ammebh uten:) Etterhvert som babyen spiser jevnt vil du opppleve at puppene fyller seg ganske mye mellom måltidene og da er spilene ikke bra:)

Gå på HM og prøv noen størrelser

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...