Gå til innhold

Jeg er GRAVID!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kan knapt tro det :D I går så skulle jeg ta en test for å bevise for meg selv a de ømme brystene kun betydde at jeg skulle få mensen, fordi jeg var nok ikke gravid! Men når jeg sjekker testen så er den fanken i meg POSITIV!

Jeg tar en til og den er også positiv! Herregud :)

Meg og smabo har vært uen prevensjonsmiddel i to år, men vi prøvde bare ca 6 - 8 mnd før vi bestemte oss for å ta ei pause:) Begynte ikke på prvensjon selvom vi tok pause, men jeg ble jo heller ikke gravid! Så i april bestemte vi oss for å prøve litt igjen! Jeg tenkte at jeg trenger ikke håpe noe fordi jeg kan sikkert ikke bli gravid! Så viser det seg jo at det omtren har smelt på første gangen da gitt! Vi bare hoppa på midt i syklusen, og hadde liksom null oversikt!:)

Jeg er bare så glad:) Sambo er glad, men han klarer ikke helt innse at det faktisk er sant:)

Jeg er foresten 4 + 0 i dag tror jeg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Skrevet

GRATULERER;) det er alltid koslig å høre andres historie;)

vi er omtrent like langt da;)

jeg har termin 8 januar;) så det er GØY::)

kanskje vi skal følge hverandre litt fremover;)

alltid koslig å ha noen å prate med her inne!:)

LYKKE LYKKE til;)

kleem

Skrevet

tusen takk:) Ja da er det ikke langt i mellom oss så vi kommer nok til å følge hverandre:)

Lykke til dere også:)

Skrevet

Velkommen i "gjengen", og gratulerer så masse med baby i magen! :)

Jeg er 4+2 på vei, har termin 13. januar og dette blir vårt tredje (og siste) barn ;)

Så koselig at det endelig klaffet for dere, for oss klaffet det utrolig nok på første forsøk, og det har det gjort de andre gangene og -så jeg føler meg sååå heldig! Eneste teite tanken jeg har i hodet nå er at "denne gangen kommer det helt sikkert til å gå galt, for jeg har ikke hatt noen spontanaborter tidligere, og da må det vel skje nå". Vet det er teit å tenke sånn, og jeg prøver å la være, men klarer liksom ikke roe meg helt og kose meg med tanken på at jeg er gravid..! Irriterende :/

Men håper at bare jeg kommer litt lengre på vei, så vil det hjelpe seg :)

Også bare MÅ jeg spørre om en ting ang nicket ditt...-skal det egentlig være 15.01.2012? Hihi...iaf hvis nicket skal være datoen for terminen din, så ville jeg tro at det skulle være 2012 istedet for 2011, siden 2011 er året vi er i nå? ;)

Kan jo hende det står for noe annet, men hvis det er sånn som jeg tror, så er det jo bare veldig morsomt, hihi, jeg kunne gjort samme feilen selv, er litt ør i toppen innimellom ;P

Skrevet

haha.. jeg er passe fjern:) ja de skal være 15.01.2012:) Kan man skylde på homoner allerede, eller er de bare at jeg er fjern:)?

Dette er første gangen jeg er gravid og er redd for å miste og kjenner at jeg gleder meg til å være lengre på vei liksom:) Og tia går jo hele tiden så det kommer seg etterhvert:) Vi må bare håpe det går bra:)

Jeg vet ikke helt, men jeg er glad for å være gravid men jeg skjønner det liksom ikke enda:) Jeg skal bli mamma om 8 mnd liksom!

Vi kan jo nesten føde samme dag vi!

Skrevet

Hoho, så morsomt :) Ser du har rettet det opp nå, ja ;)

Det er nesten ille, men jeg merker det selv, at jeg allerede har blitt veldig ør og surrete -var ekstrem i de forrige graviditetene og. Har f.eks fått parkeringsbøter kun når jeg ahr vært gravid -jeg kan sitte og tenke akkurat idet jeg parkerer et sted at jeg MÅ huske å fikse parkeringsbillett, også går jeg ut av bilen, og da er det glemt. Utrolig... I går fikk jeg også høre på jobben: "Du "Trultemor", er du ikke helt med om dagen eller? Det virker liksom som at du har tankene dine et annet sted, nesten så jeg begynner å lure litt". Kollegaen smilte lurt da hun sa det. Håper ikke hun har noen mistanke ennå, er jo litt tidlig å fortelle noe allerede nå! Opplever ikke selv at jeg går og tenker på graviditeet og baby hele dagen, har det for travelt på jobb til å kunne gjøre det, men tydeligvis er det et eller annet som gjør at jeg ikke er helt med for tida. Vi får skylde på hormonene, ja!! Hehe ;)

Er veldig uvirkelig å være gravid -spesielt når det er første gang og alt er nytt, men for meg som er tredjegangs føles det faktisk nesten like rart, spennende, uvirkelig og utrolig også. Gravid er liksom ikke noe man er så ofte iløpet av livet! :) Selv om jeg kjenner litt symptomer og sånt allerede, så skal det bli godt etterhvert når magen kommer og man SER gravid ut og! Da slipper man å "måtte" gå rundt og holde det for seg selv lenger, føler liksom at denne første tiden med sånne "hemmelighetskremmerier" så går tiden ekstra sakte, bl.a nettopp fordi man ikke får snakket med noen om det. Som du skriver så går jo tiden hele tida, så bar evi har nok av annet å fokusere på, så skal du se at vi plutselig står det med kuler på magen ;)

Blir gøy å se når fødsel blir denne gangen. De andre er født 4 dager før termin og 1 dag før termin. Trenger ikke føde før termin denne gangen egentlig, for jo lenger ut i januar jeg kommer, jo bedre syns jeg det er ift at babyen slipper å ha bursdag rett oppi jul/nyttår. Menmen... den kommer når den kommer, ikke så mye å gjøre til eller fra med det ;) Spennende blir det uansett!

Skrevet

jeg er så fjern vettu så det halve kunne vært nok:)!

Jeg er redd for at folk bare skal se det på meg:) sånn som ho kanksje har gjort på jobben din! Jeg føler liksom at det ligger tjukt utapå meg at jeg er gravid:)

Det er noe spesielt å ha en beibi inni seg! Så det er nok veldig spesielt uansett hvor mange ganger man går gjennom det eller hva jeg skal si:)

Jeg synes jeg ser gravide mager overalt nå:) Og alle er liksom runde og fine, men jeg har en hemmelighet i magen min:)

Tipper at denne magen og beibin kommer tidsnok :) Jeg føler nå at de er så lenge til jeg bare blir 12 uker på vei:) Fødselen er liksom over ett halvt år til!:) Men når man sitter der så synes man sikkert det har gått fort nok allikevel:)

Jeg er redd den skal komme typ nyttårsaften! Men da kommer den for tidlig:) Så håper den holder seg inne til over nyttår hvertfall:) Og som du sier, litt lengre unna nyttår og jul er bare bra:)! Så vi får knipe om vi kjenner at det er no på gang:) hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...