Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste uka har jeg måttet gi lillemor flaske i tillegg til puppen, har ammet henne først, og hvis hun ikke er mett får hun flaske etterpå. Hender også at hun rett og slett ikke vil ha mer pupp, men tar flaska etterpå allikevel. Varierer veldig hvor mye hun drikker av flaska, alt fra 20 til 89-90 ml, av og til er det ikke behov for flaske i det hele tatt. Har pumpet noen dager for å få opp produksjonen, men syns det har motsatt effekt, for hun blir da ikke mett ved neste amming. I dag har hun vært hjemme med pappan mens jeg har vært ute, ammet kl. 08 og kom hjem kl. 16, da var det ikke lenge siden hun hadde spist, så pumpet meg og fikk 150 ml på ett bryst!! Har aldri fått så mye ut ved pumping før. Nå til dags får jeg vel ca. 20-30 ml på ett bryst ved pumping, hvis jeg får noe i det hele tatt. Men de sier jo at produksjonen er størst første timen etter amming? Blir ikke helt klok på dette her jeg. Er det mulig å rett og slett ha treig melkeproduksjon?

De siste ukene har vi hatt litt ammetrøbbel. Noen ganger spiser hun rett og slett lite, andre ganger kaver hun mye når hun spiser. Hun spiser, slipper og skriker, spiser litt til, slipper og skriker osv. Må av og til opp på skulderen og få smokken litt (raper ikke) før hun kan spise videre. Ifølge helsesøsteren er dette pga magevondt, at hun trenger pauser pga umodent fordøyelsessystem. Men dette skjer ikke når hun får flaske, så syns dette hørtes rart ut. Noen som har noen peiling på hva dette kan være?

Uff, jeg som trodde jeg skulle slippe unna ammetrøbbel siden det har stort sett gått å fint til nå, men den gang ei...

Ammer så og si bare på høyre bryst nå, har hatt nedsatt produksjon i venstre bryst siden hun var 6 uker, og nå nekter hun helt å ta det... Vet ikke helt hva jeg skal tro nå, om jeg er i ferd med å miste melka helt, om jeg burde pumpe, la være eller hva. *Sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at hun har en låsning?? tenker da på skrikingen under amming. Stillingen blir jo ikke den samme ved flaske som ved brystet, og det er ikke store nyansene i stilling som skal til før baluba er løs (been there!!! Den 5. og siste låsningen på loppa mi sitter fortsatt etter 20 behandlinger!!!!)

Skrevet

Kan de pådra seg en låsning eller er det noe som de er født med? Hadde nemlig ikke dette problemet før...

Skrevet

Kan være en låsning som hun over skriver. Eller hun kaver av andre årsaker.

Du skriver at du ammet 08 og så igjen klokken 16. Pumpet du deg imellom da? Om du vil ha opp produksjonen er det viktig at du ammer/pumper ofte.

Jeg har iallfall følt at det er full jobb å holde produksjonen oppe til tider. Spesielt i begynnelsen.

Enkelt babyer foretrekker også flaske om de får det ofte. Melken kommer fortere, og de slipper "jobbe" for den. Lykke til!

Skrevet

jeg ville kontaktet www.ammehjelpen.no :)

Skrevet

Nei, jeg pumpet ikke imellom fordi jeg var borte og da ikke hadde anledning til å pumpe. Jeg har prøv det å pumpe ofte, og vet jo at det egentlig er det som skal til for å holde produksjonen oppe, men de gangene jeg har hoppet over en amming og gitt flaske uten å pumpe så virker det som om vesla klarer å spise seg mett ved neste amming igjen.... Dessuten har jeg hatt mindre produksjon i venstre bryst i månedsvis, har pumpet, pumpet og pumpet igjen uten at det har hjulpet i det hele tatt... Jeg har jo mistenkt et par ganger at hun foretrekker flaska, men har tilbydd puppen når hun ikke har villet hatt flaske (fikk anbefalt av helsesøster å gi mme om kvelden så hun hvertfall la seg med full mage), og da har hun foretrukket puppen.

Hadde hun enten tatt bare flaske eller bare villet hatt pupp hadde det vært greit, da kunne jeg forholde meg til det, men hun er så grådig varierende. Av og til er hun fornøyd med puppen, av og til vil hun ha mer, og dette er det ikke noe mønster i... Samtidig varierer det veldig hvor ofte hun vil ha mat, dette også uevhengig av hvor mye hun har spist... Så det er ikke så enkelt å bli klok på disse spisevanene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...