Ettervinterkommervår Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Har en liten gutt som fyller 2 nå i mai. For tre mnd siden ble han storebror. Han er veldig aktiv og lite utholdende med leker/aktiviteter. I noen måneder nå har han ganske plutselig satt i noen høyfrekvente hyl/skrik. Innimellom ser vi at han gjør dette bevisst fordi han ikke får det som han vil, det kan se ut som frustrasjonsskrik på en måte. Men innimellom klarer vi ikke helt å se hvorfor han setter i disse "hylene". I tillegg ti at det bekymrer meg at dette kanskje ikke er helt vanlig, så blir jeg vanvittig stresset over disse hylene. Det er feks ikke kjekt hvis vi er i parken og leker og han plutselig setter i et lite skrik. Noen med erfaringer på dette området? Jeg undrer meg litt over oppførselen, og lurer på om dette er en "naturlig" del av utviklingen eller om det er noe vi bør reagere på?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Mini kan og komme med noen hyl når han er frustrert over å ikke klare en ting han har sett for seg. Jeg gir beskjed med rolig stemme at man skriker ikke og skal bruke innestemme. Han er 15 mnder. For meg virker det som normalt siden han ikke har språk nok til å uttrykke hva han føler.
PeppaPig Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Min på 21mnd kommer også med noen hyl innimellom. Jeg har ikke sett på det som noe unaturlig eller rart. Bare som en del av hennes måte å utrykke seg på siden hun ikke klarer helt å utrykke seg med ord enda. Hvis hun gjør det når vi er inne så bare sier jeg at hun må bruke innestemmen sin men at det er helt greit å bli frustrert hvis hun ikke får til noe - og at hun kan be om hjelp istedenfor å hyle. Nå så ber hun om hjelp halve tiden så det har kuttet ned litt på disse frustrasjonshylene. Enkelte ganger så har hun kommet med et par hyl når hun har blitt veldig glad for noe. Var å handlet sko til jenta mi her om dagen og da møtte vi tilfeldigvis på en av barnehagevennene hennes. Det var 2 unger som ga fra seg hyl fordi de ble glade for å se hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå