Lillepusen-78 Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Datteren min på 10 uker har begynt å sove lenge uten mat på kveld/natt. Ammer ca kl 19, og da sover hun til jeg vekker henne ca kl 03 for å amme. Vekker henne fordi jeg da har melkespreng, og er redd for tette melkeganger. Har tenkt å drøye litt og litt slik at melkemengden får justert seg. Samtidig hadde det vært deilig å sove til hun våknet av seg selv. Hva gjør dere andre??
cadence Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Da hadde jeg pumpet ut litt for å få vekk spreng, eller håndmelket litt hvis jeg var deg:) Mi frøken sov ikke noe særlig på den alderen,så jeg hadde ikke akkurat melkespreng så ofte (men pumpet meg på fast basis ved siden av - ellers hadde jeg slitt med heftig spreng hele tiden. fant til slutt en metode som fikk ned produksjonen min.
littlefairy Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Oi så heldig du er da Mini her er straks 4,5mnd og begynte for et par uker siden å sove natten igjennom... og jeg våkna jo med knallspreng for å si det sånn, jeg gikk på badet å klemte ut littegrann i vasken, nok til å få vekk aller værste sprenget, og så la jeg meg igjen, orka ikke dra fram pumpa kl 04 om natta hadde bare spreng to netter tror jeg, men etter noen dager gikk melkeproduksjonen min drastisk(!!) ned, altså på dagtid også, så mini ble ikke ordentlig mett, og søkte plutselig puppen igjen, hver andre time natta igjennom:S Nå er den på topp igjen og nå har han begynt å sove natta igjennom igjen, og må bare innrømme at jeg ikke har orket å pumpe nå heller, men tror jeg burde det! Første natta hadde jeg så vondt, og fikk litt feber, og hadde vondt hele dagen etter, (tette melkeganger), så jeg må nok skjerpe meg der ja, og gjøre klar pumpa ikveld (Også for å opprettholde produksjonen) Håper det er flere med erfaringer ang. dette... vil det stabilisere seg etterhvert eller må man fortsette å pumpe på nettene?
mlkg Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Jeg har vekket babyen på natten for amming. Dette har jeg måttet gjøre for å unngå brystbetennelse. En positiv effekt har vært at jeg har hatt rikelig med melk hele tiden. Gutten er nå snart 7 mnd og har begynt med grøt og middag. Det er først nå jeg har latt han sove så lenge han vil. I natt spiste han kl 04.00. Jeg måtte pumpe meg da jeg sto opp kl 07.00 fordi jeg hadde en hard kul i det ene brystet. Dette er veldig individuelt. Med de to første barna tålte jeg godt å ha spreng (men de våknet selv for melk på natta). Man må prøve seg fram og i hvert fall gjøre det som er nødvendig for å unngå brystbetennelse.
Alt-er-mulig Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Hei Melkespreng er ALDRI noe godt:-) Det kan kanskje være litt styr, men i en kort periode kan det være lurt å punpe litt. Det holder produksjonen oppe og ikke minst: FRYS NED! Jeg angret på at jeg ikke frøs ned enda mer for det har virkelig kommet godt med. Plutselig spiser de dobbelt så mye når vi har fått mindre melk, mamma blir syk eller må være borte kanskje en dag/natt eller noen timer. Dessuten kan pappa bidra med en natteøkt så får mamma sove og hvile ut:-)) Sånn gjorde vi det.... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå