Gå til innhold

Hva er levelig lønn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Kommer helt an på hvor i landet en bor (i forhold til boutgifter), hvor mange barn er har, hvor "godt liv" en vil ha, etc etc...

Skrevet

Vel, vi hadde faktisk ikke greid oss på totalt 500 000 i inntekt... Men alt er jo avhengig av hvor mye en er villig til å "ofre" og om en er villig til å flytte.

Skrevet

Enig med forrige taler - det avhenger fullstendig av mange andre faktorer..! :-)

Skrevet

Mener du 250 000 utbetalt?

Annonse

Skrevet

Jeg bor i Nord Norge, trives med å bo på landet (10-20 min fra nærmeste by). Har foreløpig ett barn men det blir nok to innen ikke så alt for mange år.. Samboer har søppel-lønn (200 000 ca), så hva trenger jeg? Vi vil kjøpe oss hus snart... Har gått på skole bestandig så vet ikke hva som er greit liksom?

Skrevet

Jeg hadde nok hatt det kjipt med en lønn under 500 000.

Skrevet

Hvis dere skal kjøpe hus kommer det an på husprisen og eventuell egenkapital. En får vanligvis låne 3 ganger årsinntekten om en ikke har andre lån. Så om dere tjener 500 000 kr til sammen får dere låne 1,5 mill. Er det nok trenger du vel å tjene ca 300 000 kr.

Her i huset tjener vi til sammen ca 700 000 kr i året og skulle gjerne hatt mer....Men bor i ganske sentrale strøk da.

Skrevet

Mannen tjener litt over 400.000,- og jeg tjener ca 350.000,-

Vi klarer oss fint i en mindre by. Har totalt 2,2 mill i lån alt inkludert (hus, bil og båt), studielånene er nedbetalt.

Har to i barnehage og en på sfo, lever ikke fett men har alt vi trenger og enda litt til. Har selvfølgelig budsjett og kan ikke sløse, men har penger til å kose oss i hverdagen.

Skrevet

Mannen her tjener 800 000 kr i året. Vi bor i storby. Har så vi klarer oss, men ikke mer!!!

Skrevet

Mannen har 550 000 i året, jeg har 200 000 (student + deltidsjobb). Vi har så vi klarer oss der vi bor, men ikke råd til fine biler eller dyre ferier. Huslånet er på 2.7 mill og der går alle våre penger...

Skrevet

Jeg har 300 tusen, samboeren har 430 tusen. Klarer oss fint, vi leier, har billån og trives med det. bor i storby.

Annonse

Skrevet

Spørsmålet er ikke hva folk tjener, men hva som er levelig lønn. Virker som folk er mer interessert i å skryte av hva de tjener enn å svare på hvilken lønn man minimum kan leve av generelt...

Skrevet

Folk her inne er ALLTID opptatt av å skryte av hva de tjener.

Skrevet

"Leverlig lønn" er hvilken lønn den du spør føler man kan leve med, ikke hva man kan klare seg med, tror kanskje det er du som har misforstått litt. Jeg tjener mer enn det jeg sa jeg må ha for å ha det "levelig".

Skrevet

Satt akkurat og tenkte det samme da jeg leste gjennom tråden, 22:21 "JEG hadde aldri klart meg under 500 000" - Bjæk... Var det DET som var spm??? Som noen andre sier så kommer det an på hvor i landet du bor og hvor høy levestandard du velger å ha. Velger du et nøkternt hus/ leilighet og bil etc så er nok 250.000 brutto levelig - mener jeg da...

Skrevet

Bjæk - misunnelig fattiglus???

Skrevet

Neinei - langt derifra, men synes det er litt kvalmt med folk som absolutt skal få frem hvor mye de tjener....

Skrevet

Sok sagt tjener mye mer, men der ligger nivået "lecvelig"!! Som var spm, og det er jo forskejlig for alle, etter hva man har vent seg til. Fatter ikke at noen blir provosert, kan jo bli like provosert av de som synes det er kult å tjene lite og ikke ha noe særlig utdaning etc.

Skrevet

Man kan leve på veldig lav lønn. Du klarer deg greit på 200.000,- om du er økonomisk, men om man vil ha de tingene "alle andre" har bør nok en fammilie ha en intekt på opp mot 500.000,- før skatt.

Skrevet

Da har dere gjort noe feil. Vi bor sentralt, da vi kom opp i 800 000 samlet så vi raskt at vi hadde råd til å redusere stillingen min. Vi har 2 mill i lån samlet sett og et hus som er verdt det dobbelte, slik sett er vi heldige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...