Rødhette <309+<312 Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Har akkurat begynt og tenke på do trening av mini nå til sommeren, han blir 2år i juni. Hva begynner de fleste med, potte eller med toalettsete? Noen som vil dele litt erfaringer med meg som er helt ny på dette området? Vi tenkte og begynne rett på med toalettsete, da med noen med håndtak og trapp, noe lignende dette på barnas hus: http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/kiddyloo-toalett-trener.html eller bør man begynne med en potte først? Sikkert mange forskjellige meninger om temaet, men jeg spør alikvel. Håper noen tar seg tid til å svare uerfarne meg :-)
thessi og lillemor Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Hvis han vil sitte på do er vel kanskje det det mest praktiske. Datteren min syntes det var skummelt å sitte på do derfor har vi begynt med potte. Lykke til:-)
lille sprelle Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Det er absolutt på tide å begynne nå om du vil ha tørt barn til sommeren! Ettersom det er tydelig når vår skal bæsje, så var vi frampå der ganske lenge før vi begynte i forhold til tiss. Det betydde at vi knapt skiftet bæsjebleier fra 1 år og 8 mnd. Dagtørr ved 2 år og 3 mnd Vi gjorde det rett og slett slik at vi har begge deler! Barnet får velge hva hun vil bruke. Nå som hun har blitt 3 er dosetet mer og mer det valgte, men før har det vært potta. I barnehagen bruker de dosete. Det er jo også en måte å la barnet velge på - vil du sitte på potte eller do? Så er ikke alternativet om å ikke ville et alternativ om du skjønner! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå