Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for dere som har hatt baby med magevondt hvor fennikelte hjalp: hvor lang tid tok det før det funket, og hvordan merket dere det?

Snuppa mi er nesten 5 uker og har litt luft-problemer... Prøvde med fennikelte i melken for 2 dager, pluss at jeg nå drikker 3 kopper om dagen. Virker som det funker litt..men etter å ha glemt det i går pga et dødsfall, har det vært en slitsom dag i dag..

Hun sovner, men kun oppå meg eller pappan, og kun ca 1 time om gangen...

Har hatt litt fennikelte i melken hennes (mm på flaske) nå ca kl. 19.30...og lurer på hvor lang tid det tar før jeg evt. ser noen effekt...

Puuuh...ble litt langt... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss forsvant alle magekramper og vondter ca. 2 timer etter første prøve med fenikkelte. Vi ga riktignok 4 ml fenikkelte i sprøyte da (vet ikke om det har noe å si).

Skrevet

hei, her i Spania kan man gi de små babyer hele 50 ml te av fennikel/kamille opptil 3 ganger om dagen, fra 2 mnd kan de få 50-100 ml opptil tre ganger om dagen.

Vi startet med de norske anbefalingene på 2-3 ml og det hadde ingen virkning. Ga så opptil 50 ml en gang om dagen og det hjalp som bare det. Synes 3 ganger om dagen virket litt voldsomt......

Vi ga det til han på flaske ikke blandet i melk.

I tillegg drakk jeg 3 kopper ammete om dagen.

Skrevet

Takk takk! :-)

Tør ikke å gi henne altfor mye heller...virker som om hun gulper mye av det. Første gang ga jeg henne to teskjeer og det kom nærmest sprutgulp etter et par timer.. Har "kuttet ned" til en teskje, og hun gulper mer enn vanlig...er livredd for hva som skjer om jeg gir henne 50 ml! :-O

Virker som det har løsnet litt mer i magen, men hun blir veldig lei seg av gulpingen stakkars...

Noen av dere som har fått gulpebabyer som følge av teen?

Skrevet

vi brukte fennikelte og roiboos te, det funket for oss. Og det hjalp med en gang syns jeg. Vi gav 3 ml fennikelte fra en pose i en normal kopp m vann, og 1/3 roiboos/melk, fra en pose te i 500 ml vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...