Flaggermusa Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Før man øker ift grøt? Skal begynne med grøt til helgen. Hvor lenge skal jeg bare gi en teskje eller to før jeg øker? Og skal det erstatte en hel flaske med melk?
kinaputten Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 vi startet med grøt smaksprøver da mini var 4 mnd. En teskje lenge, han ville ikke ha mere enn det, etter et par uker fikk han 3 teskjeer. Jeg ville gå rolig frem siden han hadde hatt veldig mye vondt i magen da han var mindre. Nå er han 6 mnd og spiser frmdeles ikke en full porsjon, er oppe i 1/2 dl kanskje bittelitt mer 2 ganger om dagen+halvt glass mos til middag. Bare prøv deg frem og se
cadence Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Loppis her begynte å få velling 4 mnd gammel, var skikkelig sugen på mer, så gikk mer og mer over til grøtkonsistens og økte mengden i løpet av 2-3 uker. Hun er utrolig matglad, og spiser nå 1 1/2 porsjon grøt morgen og kveld med påfyll av pupp til slutt. Hun nektet å ta flaske m/MME eller MM, så da måtte det bli slik den gangen hun begynte med grøt. Hun slet veldig med magen sin tidligere, men det ser ut som grøten har hjulpet litt på dette:) Hun hadde med glede spist mer av grøt/middag... Til tross for at hun er et matvrak er vekta lav i forhold til alder etc (men ikke i forhold til høyden), men det har jo den enkle forklaring at hun ALDRI er i ro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå