Danmi Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Noen som klør? Jeg holder på å klø meg ihjel,på magen,lårene og leggene! helt grusomt! Vet ikke om det har noe med graviditeten å gjøre,men mener jeg har lest det et sted at det er noe som heter svangerskapskløe. Virker ikke som det hjelper å smøre meg heller..
mia engel&fia frøken Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 jeg husker jeg klødde sist.. smurte meg inn med hvitvask og det hjelp litt.. fryktelig ubehagelig. min mor fortalte et ho la seg i badekaret med iskaldt vann... men ettersom jeg husker så var det bare for en periode.. har du vært sånn hele tiden?
ops...nr.4 Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 klør jeg åsså, har tatt blodprøver pga av det men di var fine. ta kontakt me lege/ jordmor å spørr, er tidlig me svangerskapskløe, men ingen regel uten unntak. var egentlig helt tilfeldi at jeg sa til jordmor at jeg klødde, både hun og lege tok det ganske alvorlig, svangerskapskløe kan faktisk i noen tilfeller¨hvor gallesyre/gallesaltet i blodet er forhøyet være farlig for babyen. dette ble jo litt skremme, skremme, det var ikke meningen.
Danmi Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2011 iik! Håper det bare er en "vanlig" kløe.. Skal si ifra til legen neste gang jeg er der,tok blodprøver for tre uker siden- det er den eneste gangen jeg skal ta blodprøve fikk jeg beskjed om. hmm,husker dårlig fra de to tidligere graviditetene kjenner jeg. Får håpe det går over. Takk for svar uansett:)
Lene~mor til tre Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Har plutselig fått veldig mye kløe jeg også, skal nevne dette for legen neste gang.. leste litt på nettet å der står det at det kan hjelpe å bruke dursjolje isteden for såpe når man dursjer, å smøre seg ofte med fuktighetskrem å ikke ha det for varmt..
*venter på tredje* Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Jaaa, jeg klør og klør og klør.. Har ikke vært sånn i de tidligere svangerskapene mine; da har jeg bare hatt vanlig sv.skapskløe sent i graviditeten; og da bare på magen.. Nå kløøør og kløøør det på mage, lår, legger, baken, ryggen, overalt! Jeg har også tatt blodprøver, ikke hørt om noe negativt på dette.. Så noen av oss får vel bare kløe og irritert hud da? Jeg aner ikke.. Får konferere jordmor på neste kontroll..
annettemarley Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Jeg klødde mye ved hoftene helt fra jeg ble gravid! det gikk over rundt uke 10 (?) også på leggene, og det gjør det ennå. Jeg spurte legen, han sa det var normalt og at man kan kjøpe midler mot kløe (for gravide) på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå