trippeltopp Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 ...jeg har enda ikke fått sendt dem inn, pga. lederskifte på arbeidsplassen og en liten svikt der.. Er 30 fullgåtte i dag. Det kan vel ikke bety så innmari mye, kan det vel? Skal postlegge dem i morgen...
StoltHønemor<3 Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Jeg er 32 fullgåtte i dag, og jeg sendte inn papirene når jeg var 29 uker på vei. Nav sa det absolutt ikke var for sent.. Hun var så trivelig hun jeg pratet med og hun sa jeg bare måtte ringe og purre på dem om jeg syntes det gikk tregt
hm hm Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Jeg sendte dem inn 4 uker før permisjonen min startet. Det holder her i fylket, men det varierer etter hvor i landet du bor. Jeg får uansett lønn fra arbeidsgiver.
VilleVapp Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Sendte papirene inn da jeg var 32 uker på vei. Fikk bekreftelse fra Nav på at alt var ok da jeg var 34+5 :-) (Bor i forøvrig i storby hvor Nav kontorene behandler veldig mange søkere...)
2 gutter og 1 jente Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Ja...er vell kanskje litt treig selv også, og jeg jobber jo på NAV....huff. Jeg er 29+2 og tviler på at jeg får sendt de med det første egentlig.... Jeg er i så dårlig form at jeg bare utsetter og utsetter.... :S Må vell prøve å ta meg sammen og gjøre det snart ihvertfall. Men jobben min forskutterer jo permisjonspengene, så regner med at det går veldig fint uansett.
Regina Phalange Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Jeg sendte mine tidligere i uken, og jeg er i uke 37 :-) Har hatt de klare i en måned, har bare ventet på inntektsbekrefelse fra jobben. Begynte å bli rimelig stressa men arb giveren min sa det ikke hastet da jeg uansett får får lønn av de. Men gadd ikke vente lenger, så nå har jeg sendt papirene mine, så får jobben ettersende inntektsbekreftelsen. Tror du sender i god tid når du er i uke 30 :-)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Jeg sendte de inn 3-4 uker før permisjonsstart, altså da jeg var 33-34 uker på vei. Bor i Oslo, og det hold det. Fikk svar 1-2 uker før permisjonsstart og alt var i orden da:)
gulda Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Vi var trege, men husker ikke helt når vi fikk gjort det. Var nok passert 34 uker, tenker jeg. Og permisjonen har begynt uten at jeg har hørt noe som helst.. Så håper ikke ting tar alt for lang tid! Måtte sende mail i går for å høre at de har mottatt søknaden.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Får alle bekreftelse om at papirene er ok?
gulda Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 Fikk iallefall brev sist om at det var ok, så regner med det..
kokosyklus Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 PKUH, jeg har vært sinnsykt stresset, men det ser ut til at det går bra med de fleste. Jeg leverte da jeg var i uke 32 og følte at jeg var aaalt for sent ute. Venter ennå på svar angående svangerskapspenger. Skal ringe NAV i dag og håper de ikke har rotet bort papirene mine---
frklykke & kosefisen Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 Jeg sendte når jeg var i uke 30 (6 uker siden) og har fortsatt ikke fått svar. Så jeg stakk innom nav i går og fikk beskjed om at den var til behandling.
Gjest fanten Skrevet 6. mai 2011 #13 Skrevet 6. mai 2011 Jeg har termin 21.juli. Og samboer har en kamerat som jobber med foreldrepenger fra NAV. Han sa at dersom vi skulle være helt sikker skal vi sende inn 10 . mai.. Det var visst den lengste behandlingstiden som var registrert.... Men, jeg tror ikke vi rekker det til 10. mai. Og det var altså i verste tilfelle; 2,5 mnd. Tror ikke vi får sendt av gårde før tidligst i midten av mai. Og da anser jeg oss for å være i veldig god tid. Vennina mi sendte vel bare tre - fire uker før termin for to år siden, og det gikk fint..
Mammatilmaibaby<3 Skrevet 6. mai 2011 #14 Skrevet 6. mai 2011 jeg fikk beskjed av nav at jeg ikke kunne sende inn før uke 32, pga noe vedlegg fra jordmor som skulle være med som måtte være dattert tidligst da. men for min del så kom pengene når de skulle
venter_på_bebisen Skrevet 6. mai 2011 #15 Skrevet 6. mai 2011 Terminbekreftelse fra jordmor skulle dateres tidligst etter uke 26 fikk jeg beskjed om, men kan være ulik praksis fra sted til sted kanskje?!Håper ikke det er flere vedlegg fra jordmor....
neba Skrevet 6. mai 2011 #16 Skrevet 6. mai 2011 Jeg er i uke 36 og har fremdeles ikke fått sent dem inn... NÅ må jeg få gjort det!! :-) hehe, er vell bare ris til egen rompe.. ;-) tar lengre tid før jeg får penger..men men..
julebaby<3 Skrevet 6. mai 2011 #17 Skrevet 6. mai 2011 å gud nå ble jeg så letta! Jeg er 35+3 og har enda ikke sendt de inn! Godt å se at det ikke bare er meg... Vært mange netter hvor jeg ligget å bekymret meg. Skal gjøre meg ferdig med søknaden over helgen og sende når jeg er ferdig.. det må jeg!! Er vel egentlig bare meg selv jeg kan gi skylden, men plutselig var jeg 35 uker på vei! Ble ganske stresset da det gikk opp for meg hvor mye greier jeg har å ordne før babyen kommer... herlighet
Snømusa2013 Skrevet 6. mai 2011 #18 Skrevet 6. mai 2011 Tror det varierer veldig fra NAV-kontor til NAV-kontor, her hos meg fikk jeg beskjed om å sende inn så raskt som mulig etter uke 26. 3 mnders behandlingstid. Er når i uke 34, og har enda ikke fått noe vedtak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå