Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Nå gir jeg snart opp, men jeg kan jo ikke det heller.... Tuppa mi er snart et år, og hun har siden 5mnd-alder vært svært vanskelig å få til å drikke. Det har igrunnen bare blitt verre og verre. Jeg vet at hun KAN drikke, både fra glass, tutekopp, flaske, sugerør - you name it, det har hun vist. Men hun vil bare ikke ha, er rett og slett ikke tørst! Jeg har klamret meg til at det er en del væske i maten, men de siste dagene har hun ikke villet ha grøt, noe som jo er naturlig i hennes alder, men det er jo hovedkilden hennes til væske og kalsium. Hva gjør jeg? Vil hun etterhvert bli tørst og begynne å drikke? Nå går det jo mot 3 brødmåltid og et middagsmåltid til dagen... Det blir ikke mye væske tilsammen... Vet at hun klarer seg på lite, men dette er drøyt lite synes jeg.. Huff.. Noen som har noen oppmuntrende ord? Hun spiser litt frukt og youghurt også utenom...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Tror det er som du sier at hun ikke er tørst rett å slett..Men når drikker hun mest? Av sugerør,kopp,glass? Lykke til! Er sikkert ikke enkelt!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Takk for svar:) Ja, det er ikke enkelt... Det er veldig varierende egentlig,, er vel egentlig tutekoppen som blir mest brukt, men hun drikker fint lite. Noen få ml i løpet av en dag, Max 50 tipper jeg! Og jeg har prøvd alt som fins av drikke, så det er ikke innholdet det står på heller... Får vel bare ta tida til hjelp... Men tips mottas med takk!!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Hvis hun er glad i yoghert så kan du kanskje forsøke med biola? En slager her i gården hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Hun er ikke veldig glad i youghurt... Men det går ned. Mens andre får youghurten til dessert etter brødskiva, er det her omvendt. Det er brødskiva som er desserten, hehe... Evt. må jeg gi henne "annenhver" (skje med youghurt og brødbit), for at hun skal spise youghurt. Dette gjør jeg som sagt for at hun skal få i seg mest mulig væske og ikke minst kalsium.. Så jeg vet ikke om biola vil bli en slager akkurat, men jeg kan prøve. Har prøv kulturmelk og cultura, men det var ikke så poppis... Har til og med prøvd sjokomelk (despo, ja - jeg vet det!). Takk for tips!
lillenims Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Fruktmos/smoothie er det mye væske i. Jenta vår (snart 14 mnd) vil ikke drikke mye av tutekopp, og skjønner ikke at hun må løfte den opp for å få ut vannet (hun holder den på skrå ned), men sånn lita Imsdal-flaske funker veldig bra. Ellers er det minst 3 hovedtyper tutekopp også: Avent, med ventil og egentlig ganske vanskelig å drikke av; Bambino som har en annet type ventil og visstnok er lettere å drikke av (putt en tannpirker gjennom hullet rett før barnet får den, så kommer det væske ut med en gang det prøver); og den aller enkleste typen fra IKEA etc som bare har noen hull det renner ut av - altså ikke non-spill. Har du prøvd alle disse, og evt med sugerør eller vanlige drikkeflasker? Ikke fall for fristelsen å prøve med sukkervann eller juice selv om det får henne til å drikke, iallfall ikke før du absolutt må - det skaper bare en dårlig vane som det er veldig vanskelig å kutte ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå