Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg kommet til uke 36, deilig og skummelt på en gang. Prøver å kun glede meg til fødselen og tenke på at da skal jeg endelig få se lille Thea :-) Har vel det meste i hus, selv om vi som førstegangs sikkert ikke vet hva vi trenger mest...Det som mangler, og ja, jeg er en som liker å ha ting klart, er bleier. Er det noen som har forslag på hvilke bleier som funker best i starten og evt hvilke butikker som har best pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns Pampers er de beste til nyfødt, og forsåvidt senere også. De er tynne og myke.

Libero er tykkere og stivere.

En pk Pampers str 1 koster 19.90 hos Rema 1000. Det er det billigste, såvidt jeg vet.

Skrevet

Jeg foretrekker Libero sine,mine barn får utslett av Pampers og jeg føler at de ikke holder på så mye væske som Libero gjør :)

Venter barn nr 3 nå,og det blir Libero denne gangen også ;)

Lykke til med bleie prøvingen :)

Skrevet

Dette veldig individuelt. det går på smak og behag, ikke minst om babyen får utslett av det bestemte merket.

Man har PAMPERS. LIBERO. Og EUROSHOPPER + first price (tror jeg).

PAMPERS:

Spør du MEG så liker jeg Pampers best. Fordi de er mykere enn Libero sine. (og pampers har av en eller annen merkelig grunn 2 merker innad, active fot som er fancy i designet, men de har færre bleier i pakkkene... Snodig.... De er lilla i fargen, men de jeg går for er grønne i selve embalasjen..).

Rimi har bleieavtale med Pampers. Du får hver 4. pk gratis. (liker! :).

Og det er maaange bleier i hver pakke.

F.eks: alle pakkene koster 79 kr.

Det er ca 60 bleier i nyfødt-pakkene = 1,31 kr pr/bleie

Det er 56 bleier i 9-18 kg (tror jeg) =1,41 kr pr/bleie

Det er 50 bleier i 11-18--kg. =1,58 kr pr /bleie

Men de blir aldri så dyre, for når man har fylt ut hele bleiekortet man får i butikken blir det slik:

Si du kjøper full bleiekvote i vektklassen 9-18 kg.

Da får du 224 bleier (som tilsvarer 4 pakker) * 3 bet. pakker =237 kr.

237 kr / 224 bleier =1,05 kr pr bleie.

KIWI har Libero-avtale. Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på hva slags priser og hvor mange bleier hver pakke innehlder. Kan hende jeg tar kjempefeil på hva som lønner seg, men vi har ikke kiwi i nærheten, derfor blir det Rimi som stikker av gårde med pengene våres ;) Men jeg syns Libero sine bleier er veldig stive. Så, smak og behag :)

tvi tvi :)

Skrevet

Jeg venter mitt første barn så er ikke noe ekspert på dette området i det hele tatt, men klikk hadde en bleietest (http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article578637.ece) hvor Coop-bleiene kom best ut. Tror de er billigst også.... Jeg er som sagt ikke noe ekspert, men jeg tenkte jeg skulle teste dem ut kanskje..

Skrevet

Coop bleiene er bra. De har vi brukt en periode. Men på det jevne går det i Pampers hos oss, mest fordi vi handler på Rema, og der er Pampers billigst. Skal man ha Libero er Kiwi billigst.

Skrevet

Her blir det Libero pga,prøvde ut både det og Pampers på eldstejenta og hun fikk utslett av pampers. Som nevnt over her billigst på Kiwi med bleieavtale.

Skrevet

Forresten så kommer visst libero straks med nye bleier som skal være mye tynnere enn de de har nå.

Skrevet

Her går d i Pampers til lillegutt som er 2 år gammel. Synes Libero sine bleier er stivere og blir mer klumpete ettersom de blir fylt med tiss. Men på natta bruker jeg Libero 7 til lillegutt siden de lekker minst ift Pampers sine. Nå må vi nok snart gå over til Libero sine på fulltid siden Pampers 5 begynner å bli litt liten rundt rumpa, så håper virkelig de nye Liberobleiene er bedre enn de de har nå.

Når lillegutt var nyfødt brukte vi Libero først (str 1) men gikk over til Pampers når vi begynte på str 2.

Smak og behag da... Forresten så bruker lillegutt Coop sine bleier, de hun over skriver om, i barnehagen. Synes disse blir veldig klumpete hvis de sitter på for lenge så hvis en skal bruke de må en skifte ganske ofte, ihvertfall synes jeg det.

Skrevet

Jeg foretrekker pampers til de minste.

De er mykest.

Til jenta på 2 bruker vi lebero up and go og bamsebleiene til rema 1000.

Libero holder på mer væske enn pampers.

Bleiene blir mindre stive jo større størrelse man bruker, sikkert derfor de minste bleiene til libero kan virke stive.

Skrevet

Vi kombinerer Libero bleier med tøybleier. Grunnen til at vi velger Libero av engangsbleiene er at de ikke er tilsatt en mengde unødvendige tilsetningsstoffer.

Det er godt gjemt på pakken, men pampers har fylt bleiene sine med en form for salve. Og jeg synes ikke noe om å proppe barnet fullt av salve som ikke er nødvendig. I tilegg foretrekker jeg å velge rett salve til rett tid, og uten parfyme/parabener og andre ulumske stoffer.

Når det gjelder hvilke bleier som er NAAF godkjente, så er det dessverre slik at det kun er de bleieprodusentene (og produsenter eller ift andre produkter) som betaler for å få sitt produkt testet som blir testet. Og Libero blant annet har valgt å ikke betale for en slik test. Derfor er det dessverre slik at selv om det er NAAF godkjent, så er det ikke nødvendigvis det beste produktet.

Handler Libero bleiene på Kiwi med bleieavtalen der.

Skrevet

Jeg har kun brukt libero til begge mine gutter og kommer til å bruke det nå også! Det grunnet at jeg liker de best og fordi begge gutta alltid tissa igjennom når de hadde pampers sine...

Vi handler for det meste på kiwi og der har de libero og du får hver 4 pakke gratis =)

Skrevet

Vi blir å bruke libero, etter å ha jobbet i barnehage har jeg alltid likte liberobleiene best, og jeg kommer aldri til kjøpe up'n go utgaven av bleiene:)

Skrevet

jeg har bruker libero sine på første og har prøvd ut pampers sine oxo...som ei over her skriver så inneholder pampers bleiene no salve eller alo vera greier...og libero bleiene har ikke noen form for tilsetningstoffer/parabener/parfyme i sine produkter. De har kommet med en serie av alt ( olje, våtservietter, kremer o.l ) som er tilsetningsfri av disse unødvendige stoffene. Så her vil vi igjen fortsette med Libero på nr 2. Vi kjøper på kiwi, med bleie nr 4 gratis...kjøpte også en del før 2010 var omme da det var tilbud på de. så her er det klart av bleier til de første 6 mnd ca ( har en stor bod som kunne fylles opp) :-)

bare å teste det du ser du hva som barnet ditt liker og du..

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Tror vi begynner med Pampers siden vi har Ica som nærbutikk og de har 4.pakke gratis, så får vi heller bytte om ikke bebisen er fornøyd :-)

Skrevet

Synes også Libero er stive og tykke, men bruker de nå til jenta mi siden hun er veldig lang for alderen og pampers nr 5 blir litt liten.

Vi begynte med Pampers til nyfødt siden de brukte de på sykehuset. Jeg har byttet litt mellom, men kommer til å kjøpe Pampers til babyen i begynnelsen i hvert fall.

Up&Go er Libero best, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...