lillespire08+10 Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Vi skal til Spania i juni (mallorca), og lurer på noe... Er det lurt å ha med bleier, grøt, fruktmos og middagsglass hjemmefra? Eller finnes det pampers og nestleprodukter som er trygge der? Regner med du kjøper spanske varer?? Er prisene som i Norge? Er grøtene der innenfor norsk standard? Ifht jern, sukker og gluten. Takk for svar )
kinaputten Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 spania ekspert hehe Nå kjenner jeg ikke til hva de har på Mallorca, men regner med at det er det samme som her. Jeg ville tatt med den grøten han liker hjemmefra. Grøtene her nede skal alle sammen blandes med mme og noen inneholder honning av en merkelig grunn. Dodot bleiene er omtrent de samme som pampers ellers har de huggies som også er gode og kanskje minner mere om libero. Så om du vil ha mere plass i kofferten, så kjøper du bleier der fra feks Mercadona eller carrefour supermarkedene. Vi bruker dodot forresten eller libero når noen tar med fra norge Jeg lager all babymat selv, kjøper ikke glass, men har sett at de har fra nestle, hero og hipp. De er sikert gode nok de Men hv is du har en baby som er kresen, så ville jeg nok tatt noen glass med fra Norge for sikkerhets skyld, men de veier jo en del i kofferten da :/ God tur ps ta med solskjerm til vogna og mygg/fluenetting
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 du har vel egentlig fått svar på det meste Men 2-åringen vår ville ikke ha middagsglassene i Spania da vi var der...hadde en tur da hun var 7 mnd og en da hun var 15 mnd. Siste gangen rørte hun knapt glassene. Fruktmos osv er ikke noe problem, der har de mye utvalg! Syntes det var veldig mye likt når det gjaldt middagsmaten, og så er det salt i en del av dem. Grøten ville hun heller ikke ha, vi hadde med 2 pakker fra Norge - men de siste par dagene ble de tomme :/ Grøten der nede smaker knuste kjeks, VELDIG søt!!! og så skal det MME oppi ja.... mener å huske jeg pumpa meg og tok oppi grøten i stedenfor... Et greit tips å ta med bleier hjemmefra, så har du ledig plass i kofferten til du skal hjem igjen OG så ville jeg tatt med solkrem hjemmefra! Vi kjøpte en der nede (på apoteket til og med), men det var mye parfyme og rare greier i flere av dem. Den hyperallergi-vennlige kremen vi endte på, virka veldig sterk og svidde i øynene. Den gikk rett i søpla da vi heldigvis fant igjen den vi hadde med hjemmefra God tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå