Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Noen som kan hjelpe, vær så snill? Fikk ikke sove i natt fordi det var så vondt, så måtte stå opp og ta smertestillende. Tåa er rød, hoven og hard, og pulserer. Spesielt hvis jeg går e.l. Er bedre hvis jeg har den høyt. Hjelp?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Det høres ut som det har gått litt for langt til å heale det selv. Prøv å stikke hull? Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å ikke ringe legen. Hvis du overser kan det gå riktig ille. Man skal ikke gå med betennelser over tid. Vær så snill å ring lege hvis du får feber.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Du kan forsøke grønnsåpebad. Kjøp medisinsk grønnsåpe og sitt i 10 minutter 2 ganger pr dag. Men synes vel egentlig at et legebesøk høres mest fornuftig ut.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Hvis det er ei inngrodd tånegl som forårsaker betennelsen hadde jeg prøvd å få ut denne. Er det kun en betennelse på siden av neglen hadde jeg prøvd å klemme litt på den for å få ut betennelsen. Hadde nylig en betent tommel ved neglen, klemte ut en del betennelse og neste dag var den så og si tilbake til normalen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Anbefaler fotterapeut. De kan utrette mirakler med sånne tær.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 få tak i bidenkapsalve, den tar knekken på slik betennelse. da meget ubehagelig prosess, men den "drar" den ut og det kjennes. men vips er man fri for betennelse og annen dritt. men jeg anbefaler og stikke hull på og klemme ut, og ved veldig stor betennelse gå til legen i stede. men klemmer du ut, prøv å få ut alt.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Ville absolutt forsøkt grønnsåpebad, gjerne 2 ganger om dagen. Trenger ikke medisinsk, det går bra med vanlig grønnsåpe (uten furunål). Smør med litt Fucidin salve (el.) og legg en tynn banasje på. Husk å bare ha den vonde foten i fotbadet, ellers kan betennelsen smitte over på den andre foten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå