Gå til innhold

Ligger under på FS-linjen - grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Er nå i uke 29 +,og på besøk hos jordmor forrige uke la hun merke til at jeg lå ca.1 cm under "magemål"-linjen. Skal på ny måling i morgen hos henne for sjekk. Hun vil nok sende meg på UL, sa hun hvis den ikke holder takt. Helt greit det, så man får sjekket det opp - men hva kan dette skyldes? Tror ikke babyen får for lite næring, for den er utroliog aktiv og beveger seg mye i løpet av døgnet. Har ikke vært så stor med de andre barna heller men ligget på linjen eller rett under.....Dette er nr. 3- så jeg hadde trodd at magen ville bli noe større denne gangen, men nei:-). Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ligger også langt under. Målene er helt i kanten på det grønne feltet og noen målinger er jeg faktisk noen ruter nede i den hvite feltet. Ble sendt på ekstra UL i uke 28. Der var alt normalt og den lille hadde de målene hun skulle ha. Jeg er i dag 39+4 og sf- målet hos jordmor for 2 dager siden var 33cm. Lå på denne linjen med 1.mann også. Han var 3360 og 49 når han kom til verden. Så tror nok ikke du har grunn til bekymring:)

Og som du sier- helt greit med ekstra ultralyd. Er jo så gøy å se.

Uansett lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...