Gå til innhold

Kamuflert graviditet hos vi som strekker oss et stykke over bakken?

Anbefalte innlegg

Jeg er 16+3 og har ingen antydning til mage.. har lagt på meg nesten 4 kg, men de har lagt seg på baken og som en pølse på magen ;) Jeg er 180 cm over bakken og er noen kg over normalvektig vil jeg vil si...,

Jeg har lest av vi som er lange i livet kan få en såkalt kamuflert graviditet. Ei dame skrev "jeg fikk ikke mage før uke 30".. Håper det ikke er tilfelle, vil jo gjerne at det skal syns når jeg først er gravid :D

Noen andre som ikke har antydning til mage? "Er det NORMALT!?"- er vel egentlig det jeg lurer på ;P

Fortsetter under...

Hei :) Jeg er også lang, 182 cm og er vel også noen kilo over normalvektig, men samtidig syntes jeg det er fint for vår høyde :)

Det stemmer nok at vi som er lange har "bedre plass" til babyen og at man da kanskje ikke får så stor mage, men samtidig tror jeg dette er veldig individuelt og har like mye med gener å gjøre.

Jeg er 15 uker i dag og har tydelig fått en liten mage, selv om det akkurat nå ser mest ut som jeg kun har spist litt ekstra godt i det siste, så håper jeg den vokser seg litt større ila ukene som går :)

Lykke til!

Det varierer nok veldig.

Jeg ventet og ventet og ventet på at magen skulle poppe ut...er 177 og hadde normale symfysemål. Likevel så man knapt at jeg var gravid pga at jeg er lang i livet og magen strakte seg i lengderetningen i stedet for utover.

Nå er jeg i uke 38 og nå først har magen vokst! Likevel er den liten og folk tror jeg har leeeeenge igjen til terminen.

Nå har jeg sluppet å pese rundt med stor mage, så det er fordeler med det også! :)

Nja; jeg tror det er individuelt..

Jeg er selv 179, og 17 uker. Og jeg har allerede stor mage. Den spratt ut omtrent umiddelbart.

Det skal sies; det er min tredje; men jeg har hatt kjempestor mage med de to første også! Noen bærer barnet inni seg, og noen bærer det litt mer utenpå.

Jeg har ei venninne som bærte inni, og da hun var 9 mndr, så hun ut som jeg gjorde da jeg var fire mndr på vei.. Så jeg tror ikke høyde har stort å si; spesielt ikke når man rager et stykke over bakken :o)

Jeg ser at denne gangen slår jeg nok alle rekorder av hva stor mage gjelder (mine egne rekorder altså.. )

Men stor eller liten synlig mage; alt er normalt! :o))

Masse lykke til videre :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...