litenprins + spire Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 ammer dere på begge puppene ved vært måltid? Og blir det ikke litt stress å amme på begge når man er ute/kjøpesenter osv? Førstegangs som er litt usikker her :/
*smula* Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Mini bruker alt fra 5 min til 20 min på en pupp. Noen ganger vil hun bare ha en, andre ganger begge. Som oftest vil hun ha en først, så vente litt (20-30 min) så vil hun ha resten. Jo litt styr er det jo når man er ute på tur, men jeg synes det går helt greit. Finner meg en benk å sitte på og tar livet med ro, det tar den tid som det trenger.
Babyønske �� Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Det er vel så individuelt om man ammer på ett eller begge. Noen har nok melk pr måltid i ett bryst, andre må tilby begge. For min del har både han som nå er 2 og minsta på 11 dager nøyd seg med 1 bryst i gangen. Minsta ser ut til å ha økedager nå og vil ofte ha mer mat kort tid etter forrige amming, så ammer forsåvidt fra begge om dagen. Men regner med det er nok med ett bryst igjen når mengden er økt.
Babyønske �� Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Og det tar ca 5-10 min pr bryst, så ikke så tidkrevende sånn sett.
litenprins + spire Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2011 Okei, får prøve meg litt fram jeg da! får håpe det går seg til etterhvert
kinaputten Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/04/ammetelt.html jeg vil anbefale deg å bruke ammetelt når du er ute, da trenger du ikke bekymre deg for å flashe puppen mini her har forresten alltid spist av kun en pupp men nå når han er 6 mnd så tar han begge.
RockMyWorld Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Her er det 1 pupp hver måltid. Var likt med førstemann også, men det er nok like vanlig å gi begge til hvert måltid, kommer jo helt an på mengden vil jeg tro:-) Angående flashing av pupp, jeg bruker alltid en singlet og en litt løs genser over. Drar opp den løse genseren og ned singletten og da flashes minimalt :-) Ikke at jeg synes det gjør noe da, men vet jo at av noen av en eller annen grunn føler seg litt brydd når de ser noen som ammer offentlig !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå