Gå til innhold

Geniale ammeinnlegg + tips om vaskekluter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vil bare tipse om ammeinnleggene til Chicco, fås bla kjøpt på kidsandcare.no . I vinter brukte jeg ullinnlegg nærmest huden og så engangs ammeinnlegg utenpå for å hindre lekkasje. Nå som det er varmt og ammingen/brystene funker bra har jeg gått mye uten ullinnleggene og da ser man jo hvor mye de vanlige ammeinnleggene til Natusan, Avent og Libero loer! Pluss jeg må skifte de ved hver amming for å ikke kjennes våte.

Chicco sine har et eller annet absorberende gele inni og føles helt tørre utenpå selv om de er tunge av melk. Var skeptisk til å begynne med siden de kommer innpakket enkeltvis (ekstra jobb og ikke miljøvennlig), men nå har jeg bestilt en ny 6-pakk. Overlegne! (Og ikke noe dyrere heller).

Når det gjelder vaskekluter så har jeg spedd på lageret med små biter av gamle T-shorter som jeg har kuttet opp. Liker Mesoft enda bedre, men de går jo så fort tom!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist brukte jeg ikke så mye innlegg siden jeg sjelden lakk, men jeg skal helt klart ha noen pakker liggende til den aller første tiden. Da skal jeg koste på meg noen behagelige Chiccos:) Takk for tipset! Synes og Natusan loet endel. Mulig det var derfor jeg ikke brukte de, husker ikke helt.

Ellers liker jeg dårlig engangsutstyr og bleieavvente min treåring da hun var halvannet år, siden jeg ikke klarte å forholde meg til klesvask og de innkjøpte tøybleiene. Skal helt klart avvenne neste mann like tidlig, vi har spart enormt mye søppel på det. Så da kan jeg vel unne meg noen engangsinnlegg...

Jeg vet jeg er litt i overkant sikkert, men får så dårlig samvittighet av alt søppelet vi produserer som familie. Prøver å unngå de værste haugene.

Takk for tipset:)

Skrevet

Det høres ut som like ammeinnlegg fra Medena som man får kjøpt på apoteket, i alle fall fører Boots dem - Helt fantastiske!! Brukte de med Storebror og lakk ikke én eneste gang. Ei heller ble jeg sår.

Skrevet

Rema har forresten gasskluter fra Landlord (10stk) til under 30 kroner, de er kjempe gode og kan virkelig anbefales ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...