Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen andre her som nettopp har eller snart skal føde på Ullevål? Var på svangerskapskurs der for et par mnd siden, og da sa de at overtidskontroll var 1 uke over tid, og at de da satt igang fødsel dagen etter. Men min jordmor sier at de har kontroll 10 dager over tid, og setter igang 12 dager over tid. Noen som vet sikkert?

Og- har de fremdeles lystgass? Vet de skulle fjerne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var på overtidskontroll på ullevål i går, ti dager over termin.

Blir satt igang i morgen (12 dager over) om ingenting skulle skje før da (*håpe håpe*). Jeg fikk valget mellom igangsettelse i dag eller i morgen, men tror det er max tolv dager de lar deg gå før de setter igang.

Ang lysgass vet jeg desverre ikke..

Lykke til videre :)

Skrevet

Takk for svar:) da må du ha masse lykke til i morgen!!! :)

Skrevet

Jeg fikk overtidskontroll 7 dager etter termin. Fikk først beskjed om at man fikk kontroll først 12 dager på overtid, men når jeg var der fikk jeg beskjed om at de satte igang 12 dager på overtid. Jeg fødte uansett dagen etter overtidskontrollen. De har fortsatt lystgass der :-)

Skrevet

Jeg skal føde på Ullevål..Så langt har jeg hatt ulike erfaringer med ulike jordmødre på føden... Så jeg håper at jeg får en som jeg virkelig liker. Noen forvirra gamle damer som jobber der synes jeg..

Men, hvordan bestiller man overtidskontroll? jeg har termin i morgen og har ingen timer å "se frem til". Ingen ville booke meg inn siden de trodde fødselen var rett rundt hjørnet. Ringer jeg til svangerskapspolinklinikken eller føden eller hvor? :)

Skrevet

Hei jeg skal på kontroll igjen hos jordmor om en uke ( var der i dag). Da er jeg 3 dager over, og hun skal da bestille overtidstime for meg til jeg er 10 dager over. Jeg vil tro du kan ringe direkte til føden og bestille time selv, og bare forklare situasjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...