Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke helt forskjellen på duo og kombi.. Jeg vet at på kombi så har du både bag og sportsdel samtidig, men på duo så har du det hver for seg. Men er det ikke fordel med duo da, for da blir vogna litt lettere? Kan man lett ta bagen av og på på en duovogn (har tenkt å bruke den som sovested for babyen i begynnelsen hvis vi er på besøk hos folk), eller bør man ha en kombivogn da?

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvilke behov du har. En kombivogn har en myk bag du kan sette inn i sportsvogndelen som du kan løfte ut og bære med deg. I de fleste tilfeller er denne lettere å bære enn en hardbag på en duovogn. Hvis du feks. bor i 5.egt uten heis hadde jeg valgt kombi,

men som du påpeker er det mer å dra på i en kombivogn og de er nok noe tyngre. Begge deler kan babyen sove i på besøk osv...

Jeg har valgt en duovogn, bor i 1.egt og har liten bil som ikke har så god plass til barnevogn.

Skrevet

Kommer litt an på hvilket merke vogn du kjøper. Men på en kombivogn har du en mindre bag du setter oppi sportsdelen. Veldig lett å nappe med seg bagen når man skal noe sted.

På duo har du en sportsdel og en bag, som regel er bagen betydelig større enn en bag du har i en kombivogn.

Tyngden på det ene eller det andre er jeg noe usikker på, de bagene man bruker i kombivogner veier som regel ikke så mye.

Jeg hadde kombi sist fra Emmaljunga, og var fornøyd med det. Valgte det rett og slett fordi jeg trodde at alle duobagene ikke hadde håndtak, sånn at det ble strev å bære, men det så jeg at ikke stemte, kom litt an på modellene.

Jeg trodde også at Simo sine duobager ikke hadde håndtak, men har hørt av flere at de har det, selv om de to venninnne mine som har Simo duo har bag uten håndtak.

Denne gangen skal jeg ha duovogn, og er spent på å se hvordan det fungerer. Sist var det innmari praktisk å bare nappe bagen med seg når man skulle inn noe sted, og håper veldig at den duovogna jeg har nå funker til det samme selv om det er duo og ikke kombi.

Skrevet

Litt forskjell på de ulike duo-vognene hvor lette bagen er å ta med. Vi har Emmaljunga city bag, og det er ikke lett å bære på! Men har vært veldig fornøyd med duovogn likevel. Bagen er romslig, vogna er lett, og når vi tok på sportsdelen hadde vi jo plutselig en helt ny og ren vogn -det var stas.. ;o)

Andre duo-vogner har f.eks greit værehåndtak i hetta e.l, og kan fraktes rundt greit.

Skrevet

Takk for opplysende svar:) Jeg har tenkt mest på Simo egentlig, så da må jeg sjekke litt ut før jeg kjøper. Tenker å kjøpe brukt så da må jeg nesten bare høre med de som selger om det er håndtak på eller ikke.

Skrevet

jeg ville valgt en duo vogn. VI kjøpte det når vi kjøpte vogn til eldstemann ble født.. mye bedre plass i baggen og de allere fleste finnes med håndtak til å bære med...

ang vekt aner jeg ikke, det er nok stor forskjell fra merke til merke =)

Skrevet

Jeg har hatt simo duo vogn med de to første, og nå har jeg kombivogn til tredjemann. Fordelen med duovogn syns jeg er at bagen er større og siden det er 2 separate understell så sliter du ikke på sportsdelen når du bruker bagdelen. :) Men jeg har valgt simo kombi denne gangen fordi at min erfaring er at det er MYE lettere å kobble baggen fra selve vogna om barnet sover og du vil ta det med inn uten å skape for mye trubulter. :) Jeg syns det var så tungvint å koble bagdelen fra duo-vogna, for den er hektet fast i selve vogna, og det ble veldig mye styr og stell før baggen var løs, og ungen vokna i 90% av tilfellene. :( ergelig!

Jeg vil virkelig anbefale deg simo, det er en flott og stødig vogn som er veldig behagelig å trille. :) Siden du ønsker å bruke bagdelen en del uten vogna vil jeg på det sterkeste anbefale deg å gå for kombi. :)

Lykke til med både vogn og barn! :D

Skrevet

Jeg har duo simo vogn modell09, er superfornøyd. for å løsne baggen er det bar å trykke på to knapper og løfte i handtaket. den er kanskje litt tyngre enn andre bager men er samtidig mye større og tryggere.

som sagt kjempe fornøyd.

Skrevet

Jeg har valgt Emmaljunga sin duo edge med sportunderstellet til alle mine barn, venter på tredje nå:)

Grunnen til at vi valgte duo er rett og slett fordi bagen er mye større enn på kombivognene! Det skal jo være plass til en vinter/ voksipose i den bl.a og det får man ikke plass til i en kombibag. Jeg liker at barnet kan ligge i bagen lengst mulig, og på emmaljunga sine bager kan man også sette opp ryggen om barnet vil kikke litt når det er stort nok selvfølgelig :)

... Ellers så er det jo deilig å få en "ny" vogn når barnet skal over i sportsvognsdelen ;)

Skrevet

Hei

Kom hjem med ny Simo kombi i dag:)

Var bekymret for at bagen i denne skulle være mye mindre enn i en duo vogn, men fant ut at forskjellen var liten. Var for det første på salg... og synes det virker praktisk med den løse bagen en kan løfte ut og bære. Vi valgte også vendbart understell siden vi syntes dette var svært praktisk ved forrige sportsvog vi hadde.

I følge Simo sine hjemmesider (http://www.simo.no/SIMO08/Vogner/Vekt+og+Mål/) er liggemål inni bagene dette:

Kombi: L=83 B=30 H=22 cm

Duo:L=80 B=34 H=24 cm

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...