Gå til innhold

Flere med barn som fikk tenner sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅR tennene kommer er det jo ikke akkurat noe å gjøre med, men jeg må si at jeg holder på å bli gaaaal! (Det er vel streng tatt mer synd på lillemor enn på meg men...) Jenta mi fikk sinn første tann nå rett før påske, hun var da nesten 16 mnd gammel! Skal si vi har morsomme netter for tiden ja! Det har foreløpig kommet ut 3 tenner, deriblandt en jeksel! Kan vel tenke meg at det kommer endel til nå som de endelig har begynt å komme! Jeg syns ikke det virker som om Dentinox hjelper så veldig mye, men det lindrer kanskje litt? Smertestillende har jeg lite lyst til å pøse på med over en lang periode. Dere andre som har barn med sene tenner, opplevde dere det som ille? En vennindes datter fikk tenner tidlig, og det var sånn at hun plutselig oppdaget tennene uten noen form for "tegn", men det er vel sikkert forskjellig fra barn til barn.

Har dere noen tips til lindring? (Har prøvd kald bitering også, men hun vil ikke ha den)

Vi hadde egentlig fått veldig fine sove- og leggerutiner, men nå ser jeg for meg at dette har gått til &%#"&. Hun legger seg fortsatt fint, men våkner på kvelden/natten og hyyylskriker og tar seg til munnen. Det er vanskelig å la henne skrike når jeg vet hun har vondt. Når hun våkner er hun rett og slett forbannet, og alt er galt, vil ikke ha drikke, vil ikke bli tatt på, vil opp av sengen, men ikke bli holdt. Til slutt gir jeg opp og tar henne inn til oss, da hender det hun holder show i selngen vår. (Ja det er supernedtur å gi etter, men vi skal liksom klare å komme oss på jobben også).

Håper å høre om hvordan endre taklet dette! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars lille. Skjønner at du ikke vil pøse på med smertestillende, men jeg tror nok jeg ville gjort det de gangene det er ekstra ille, du kan jo tenke selv hvor vondt det er.. :s Har ikke noen andre tips, men når hun har tydelig vondt og hylskriker, så er paracet bedre enn ingenting.

Her så fikk min og sent, han var 9mnd når første tann kom, gikk egentlig ikke ut over nattesøvn, men her så fikk han skikkelig tannbæsj, og ble veldig sår. Nå får han tann nr 3, og han er litt mer sutrete..

Skrevet

Det er ganske vanlig å ha slitsomme netter når det er tenner som presser på. Er det ganske ille kan du gi en paracet ellers kan du smøre på Dentinox lokalt på tannkjøttet - har en bedøvende effekt.

Skrevet

lille jenta mi har akkurat fult 10 mnd. Ingen tenner enda. Hun er blid og fornøyd og vi håper veldig at det skal gå greit først tenner kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...