DenTredje Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Sønnen min på 2 år og 3 mnd har plutselig blitt så trist når vi leverer han i barnehagen, og han klenger veldig på de voksne i barnehagen og virker veldig trist. De ansatte sier at han har endret seg veldig. Han pleide å være trygg, glad og ivrig! Jeg er 5 mnd gravid. Vi har sagt til sønnen vår at det er baby i magen, men ikke noe mer enn det egentlig. Har sagt det flere ganger og at mamma strikker teppe til babyen. Vi har tenkt at han ikke forstår så mye av det, og at han vil skjønne mer når magen blir stor. De ansatte i barnehagen mener at det kan være pga min graviditet at sønnen vår har blitt så utrygg. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dette, fordi jeg tror ikke han har forstått så mye av det. Noen som har vært borti noe lignende, eller opplevd reaksjoner fra barn på graviditet så tidlig i graviditeten og fra så små barn? Hmm.. jeg lurer på om han har opplevd noe "skummelt" i barnehagen, eller noe slikt! Huff idag bare trillet tårene da vi gikk til barnehagen og han sa hele tiden at han ville hjem. Jeg hadde ikke hjerte til å gjøre annet enn å ta han hjem. Hva syns dere om dette? Burde jeg "tvunget" han? Håper noen har noen gode råd, for jeg har null erfaring med slik problematikk.....
Shinyogsmåen Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 De små forstår mye mer enn vi tror Synes du skal snakke mer med sønnen din angående det som skal skje, blant annet også nevne at det er lenge til det skjer. Snakke litt om hans rolle i det her, prøv å snu det til å bli litt mer positivt. Her i huset går gutten på 3 år og sier at det er han som skal få baby og en lekekamerat Det er nok viktig at du virkelig tar deg av han nå, og viser at han fortsatt betyr like mye for deg. Det at du tok han med hjem igjen fra barnehagen, kan jeg jo ikke si annet enn at jeg skjønner deg godt. Hadde nok vært fristende til det selv. Men det blir nok vanskeligere for deg neste gang, når han vet han kan gråte seg til å bli med hjem. Men hvor var barnehagepersonalet midt i alt dette? Når slike ting skjer skal jo de ta seg av gutten, og sette han i aktivitet slik at overleveringen blir bedre for både mor og barn Men er det bare i bhg han er mer klengete og trist eller er han det hjemme også. Om det kun er i bhg ville jeg vel heller tro at problemet ligger der. Noen ansatte som har sluttet kanskje? Eller andre endringer som har skjedd i bhg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå