Gå til innhold

Jeg forbrenner ca. 3000 kcal. hver dag. Å spiser ca. 1200 kcal. til dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver det ned, så vet at det er riktig. Men jeg klarer såvidt å gå ned 0,5 kilo i uka, er ikke det lite? Syns jeg er ganske aktiv jeg, å spiser sunt også..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg lurer på åssen du vet at du bruker 3000 kcal hver dag jeg? Hvordan regner man ut det?

Skrevet

du må spise litt mer.. 1200 kcal er lite på en dag, serlig om du forbrenner så mye som 3000. da setter kroppen seg på "sparebluss" fordi du får i deg for lite næring vil kroppen ta vare på alt.. spis heller 1450 om dagen.. da går det nok litt raskere.. men 0.5 kilo i uka er normal og sunn nedgang da, husk d.

Skrevet

du spiser for lite!skal jo ha ca 2500kcal om dagen....

prøv å spise flere små måltider samtidig som du trener regelmessig...

min erfaring er og at jo mer man fokuserer på vekta jo mindre går man ned;) lykke til;)

eks på dags meny:

frokost ett knekkebrød m/ egg og tomat

mellom youghurt/frukt

lunsj omelett/kyllingsalat

mellom frukt/grønnsak

middag1/2 porsjon valgfritt

kvelds knekkebrø/skive

masse vann!

Skrevet

Om du forbrenner 3000kcal per dag så må du enten være stor og høy, eller så må du trene noe enormt. Om du trener så mye så vil det nok komme en del muskler som veier litt.

Jeg forbrenner så vidt 1900kcal hver dag og trener jeg hardt så forbrenner jeg kanskje 500kcal.

Jeg tror faktisk du vil gå ned mer ved å spise litt mer. Du presser faktisk kroppen din for hardt - eller så er regnestykket ditt feil.

Skrevet

Kroppen er ikke så enkel at det kun telles kalorier inn og ut. Har man f.eks insulinresistens (som mange overvektige har) hjelper det lite å spise lite kalorier om det er feil type mat. Forskjellig type mat har ulik virkning på mekanismene i kroppen vår.

Annonse

Skrevet

Har du trent før?

3000 kalorier om dagen - da trener du ekstremt mye! Jeg trener mye og var aldri oppe i mer enn ca 2000 kalorier forbrent hver dag.

Er du sikker på at du ikke "overdriver" intensiteten i treningen din?

Du bør ha en netto på minst 1000 kalorier per dag.

Skrevet

Takk for svar!

Ja 0,5 kilo i uka er sunn vektnedgang. Men det er såvidt det, noen uker er det ingeting, plutselig litt opp også. Har tilsammen gått ned 8 kilo, å nærmer med mål, kan være derfor?

Ja jeg spiste litt mer tidligere, men får litt panikk jeg når jeg ser at vekten ikke går nedover.. Å så får jeg litt panikk når jeg nærmer meg 1400 kcal. =S

Men ja, burde fokusert mindre på vekten kanskje..

Vann drikker jeg mye av, 2,5- 3 l. til dagen.

Hvordan jeg vet at jeg forbrenner 3000 kcal? Fordi man forbrenner ca. 2000 kcal. til dagen. Å så har jeg funnet en side hvor jeg kan regne ut hvor mye jeg forbrenner på forskjellige aktiviteter. Så da kan jeg vel legge de sammen da? :o)

Takk igjen for tips!

Skrevet

Regner jeg feil? Trodde kroppen brukte ca. 2000 kcal. til dagen jeg? Å så har jeg lagt på det jeg trener ved siden av. Blir det feil altså? =S

Jeg er ikke overvektig. Men jeg trodde også at kroppen var så enkel som at man kunne regne kcal. inn og ut. Det er jo mest lokgisk. Stoffskifte å alt er fint hos meg :o)

Men mulig jeg renger kcal. ut feil da.. Hehe

Skrevet

Det koster 1300 kalorier å hode en vanlig kropp i drift, ikke 2000...

Skrevet

det er helt normalt at det stagnerer litt når en nærmer seg målet og har gått ned så mye som du har nå.. d er naturlig for kroppen og være tyngre, og kroppen og cellene vil strebe for å komme opp dit igjen, det er derfor det er så mye enklere å gå opp igjen etter slanking. spis heller litt mer, og fokuser på det sunne, ikke på nedgang, den kommer! jeg lover! hvilken ide regnet du ut hvor mye du forbrenner?

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva man gjør, eller?

Men uansett da, da kan jeg legge kcal. jeg forbrenner ved trening oppå de 1300 kcal.?

Skrevet

Om du forbrenner 2000kcal om dagen så er det medregnet vanlig aktivitet.

Annonse

Skrevet

Det er garantert ikke så enkelt. Du kan ikke bare annta 2000 kcal som utangspunkt og så legge til det du trener utenom. Det bil jo vre veldig indivduelle forskjeller. En overvektig person forbrenner gjerne en god del mer enn en normalvektig med samme høyde. En med mye muskler forbrenner også mer, noe overvektige ofte har mer av enn normalvektige osv. osv. Nå som du har gått ned 8 kg. vil selvsagt forbrenningen endre seg. Du vil også komme til et platå når du har holdt på en stund, da kan det lønne seg å øke inntaket et par døgn for å komme igang på nytt etterpå.

Skrevet

Nja, hvilemodus på 2000 kcal er hvis du veier ganske mye. Å trene bort 1000 kcal hver eneste dag, krever blodhard innsats! F.eks vil en times løping ( ikke lett jogg) brenne ca 5-600. Så da trener du tillit intensivt to timer hver eneste dag!

Skrevet

Det Jeg mener Er at om du ikke gjør noe som helst bruker kroppen 1300 på å holde organene i drift

Skrevet

Ja, kanskje prøve å legge bort den fanatiske kcal. tellinga og veiinga, men det er ikke lett etter å ha holdt på sånn så lenge..

Jeg bruker vektklubben.no. Der legger jeg inn matinntaket og aktivitetene mine hver dag.

Takk for svarene! :o)

Skrevet

Ja, kanskje prøve å legge bort den fanatiske kcal. tellinga og veiinga, men det er ikke lett etter å ha holdt på sånn så lenge..

Jeg bruker vektklubben.no. Der legger jeg inn matinntaket og aktivitetene mine hver dag.

Takk for svarene! :o)

Skrevet

Okey, da har jeg regnet litt feil der da. Fant en side nå, så hvis jeg skriver inn min vekt og høyde så forbrenner jeg grovt regnet 1450 kcal. en dag hvor jeg ikke gjør noen ting.

Ellers jogger jeg hver dag, jeg sykler 1-2 timer hver dag, og går gjerne en tur, samt at jeg gjør litt styrketrening hjemme. Det blir litt kcal. av det altså..

Uansett ser det ut som jeg burde øke kcal. inntaket mitt litt da. Så da skal jeg prøve på det! :o)

Skrevet

Nei, du kan ikke sumere de to.

Når de regner 2000 kcal per dag inkluderer det vanlige aktiviteter som å gå til butikken, husarbeid og alle andre vanlige ting.

Når de skriver hvor mye du forbrenner på ulike aktiviteter så er det også total forbrenning for den tiden. Du må derfor trekke fra "normalforbrenningen" din. Med din regnemåte kommer du alt for høyt. Sansynligvis ligger du heller på en forbrenning rundt 2300.

Du må også huske på at forbrendingen din synker når du går ned i vekt. Du bruker mindre energi på å løpe en mil om du veier 70 kg enn om du må dra på 80. Den "samme" aktiviteten får derfor mindre effekt ettersom du går ned i vekt.

Veier du maten foresten? Jeg fant ut at mange ting veide mer enn jeg trodde og at jeg derfor fikk i meg flere kcal enn det jeg hadde regnet med.

Skrevet

Hvordan kan du rekke å trene så mye hver dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...