Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hippo og jakten på el...

Hei jenter :)

Hvordan er egentlig prosessen rundt ivf? Jeg skal til gyn i juni. Og hvis jeg ikke er gravid til da, blir jeg henvist. Men hvordan blir man henvist? Må sambo være med før vi kan bli henvist? (vi har bodd sammen i 2,5 år med samme adresse) Er det mange prøver som må tas først? Hvor lang ventetid pleier det å være?

Setter veldig stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143197253-hvordan-er-egentlig-prosessen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Det er mulig det utføres litt forskjellig praksis,men når vi ble henvist til ivf behandling så ble vi det via fastlegen. Vi måtte begge ta prøver,mannen min tok sædprøve og jeg tok lapraskopi(kikkhullsoperasjon) jeg "viste" hva feilen var,jeg ble kondisert(fjærnet endel av livmortappen pga.celleforandring)for 8 år siden og jeg har hele tiden følt at det var grunnen,har prøvd å få nr 2 i mange år,men legene ville jo selvsagt ikke høre på meg,men for 1 års tid siden tok jeg skikkelig tak i dette.

Ventetiden vi fikk beskjed om var 6 mnd,og det var ca det vi måtte vente også,men det varierer kanskje fra sted til sted.Når vi først kom inn på fertilitetsklinikken gikk det ganske så fort til vi var igang:-)

Tusen takk for svar :) Jeg har pcos. Var inne til laparoskopi i januar. Og går nå på dobbel pergokur. Blir vel 1 kur til, så er det nok. Men da har jeg time til gyn. Og hun sa at da blir jeg evt. henvist til ivf :o Mannen tok sædprøve i fjor sommer.

Så bra at du tok tak i ting :) Det er ikke alltid legene er så hjelpsomme :(

Det er vanskelig dette her!! Alle følelsene man får når man ikke klarer å bli gravid :'(

Jeg er også en slank/normalvektig pcos'er. Metformin har ingen effekt. Og gyn sa sa at jeg har den vanskeligste formen. For jeg kan ikke "spise meg frisk" :(

Ja det er dessverre veldig vanskelig,det er utrolig frustrerene med negative tester mnd etter mnd,år etter år,og alle rundt som lurer på om vi ikke skal ha flere barn osv..men det er jo håp for oss også,for håpe Ivf er det som skal til for å gi oss positive tester,og babyer,jeg har selv hatt 4 forsøk,og skal ha et til før sommeren,men det tar på,man har jo masse tanker og følser rundt dette her,men en dag lykkes vi vettu,da blir slitet glemt:-)

Masse lykke til videre for deg:-)

Jeg kjenner jeg blir litt irritert når folk spør :o Og jeg spør aldri (?) selv heller. Man vet aldri hva som er årsaken. Og man vet heller ikke hvor lang tid eller hvordan man fikk barn nr 1...

Tusen takk. Og masse lykke til for deg også :) Håper spiren sitter på neste forsøk :) Det må være veldig slitsomt med alle hormonene! Og ikke minst det psykiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...