Gå til innhold

P-pilleslutt, ingen mens men eggløsning, gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen, etter 5 sammenhengede år, 5april, og fikk mensen 9.april. Vi er førstegangsprøvere og håper på resultat raskt!

Jeg fikk eggløsningsslim (100% sikker på at det var dette, eggehvite, kan dras langt osv + at jeg hadde dette hver syklus før uten pillen) den 28 og 29. april. Vi hadde sex den 29, og rett etter dette sluttet slimet. Har ikke fått mensen igjen...

Hvor stor er sjansen for at jeg er gravid mtp at jeg ikke har hatt en normal syklus etter pillen. Er eggløsningslim i mitt tilfelle et sikkert tegn på eggløsning, slik som det var før p-pillen?

Og siden jeg da fikk eggløsning ca 20 dager etter ikm (etter p-pilleslutt), når kan jeg teste med graviditetstest? Er nå 5 dager etter samleie, hvor lenge må jeg vente? Og når kan jeg evt forvente ikm igjen ift. den laange syklusen min?

Og i tillegg så "føler" jeg det på kroppen min at jeg er blitt gravid. Har vært hormonell faktisk, og stor matlyst. Når kan jeg begynne å merke symptomer?

Hvor tidlig merket dere symptomer? Har noen en lignende historie?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid 20 dager etter p-pille slutt sist,fikk ikke igjen mens,bare en bortfallsblødning fordi jeg sluttet midt i et brett.. men ble iallfall gravid på første el.. ganske overrasket å ikke helt planlagt..(skulle jo begynne på annen prevansjon)

Nå planlegges det så godt det kan ;)

Merket ingen symptomer jeg,bortsett fra uteblitt mens..

Ville testet om ca 10 dager om ikke mens dukker opp..

Lykke til:)

Skrevet

Ok, takk for svar! Tror jeg venter litt da, sånn at det ikke blir for dyrt :) håper det er positiv :D

Skrevet

Håper du er en av de som klarer det på første forsøk da. Jeg fikk mensen noen dager etter p-pille-slutt. Begynte med el-test og hadde sex ofte. Var veldig hormonell. Husker jeg sa følgende til førloveden min: Er jeg ikke gravid nå så har du/vi et problem fordi humøret svinger som en berg- og dalbane. Og så var jeg sint, lei meg for å siden bli strålende happy. Men gravid var jeg neppe ;). Er fortsatt hormonell men er blitt vant til det og satser nå hardt i 3 pp :)

Håper som sagt at du er gravid sånn at du slipper gå igjennom skuffelsen med neg grav-test. Men hvis det ikke går på første forsøk så tenker i hvert fall jeg at jo mer man prøver desto sterkere blir ønsket om barn og desto bedre blir planleggingen rundt "alt".

Ville testet på ikm. Testet selv dagen før ikm i min første syklus og dagen derpå kom mensen.

Lykke til Solstråle!

Skrevet

Tok en g-test i dag, men negativt resultat :( var egentlig klar over det, siden det bare er 8-9 dager siden eggløsning:P Men klarte ikke vente! hehe. Vi får håpe det treffer den 15 mai, da jeg forventer mens sånn ca. Jeg har enda ikke hatt bortefallsblødning siden pilleslutt den 5. april, så sjansen er der :)

Lykke til du også! Er det første bebis for deg også? :)

Skrevet

Ja, det er vanskelig å la være å teste ;). Ja, første bebis for meg også. Er på dag 4 i syklus nå, venter og venter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...