Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lilletuppa på 4mnd og 11 dager har i dag fått feber for første gang.

Hun har løs gulaktig avføring og er nokså slapp og dårlig allmentilstand. Hun har i det siste siklet masse.

Så vi er i tvil om det kan være tenner eller hva vi ellers skal gjøre?!

Vi gir febernedsettende.

Kain dere komme med noen tips til oss. Vurderer å kontakte legen eller å vente til i morgen.!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med så høy feber på en så liten unge vil jeg dratt til legevakten ASAP. Man skal ha lav terskel for å kontakte legevakt/sykehus når de er under et år. Min sønn ble lagt inn direkte med kun 38,1 i feber. Der ble det konstantert forhøyet crp og lungebetennelse. Vi ble der i to dager. Masse blodprøver ble tatt og røntgen.

Det er bedre å gå en gang til legen for mye enn for lite.

Skrevet

...og min gutt var da 8 uker gammel

Skrevet

Er litt "strengere" rutiner på babyer under 3 mnd. Med tanke på at din kun var 8 uker gammel liberobleier. Men når det er sagt såville jeg nok kontaktet lege ganske kjapt når baby ikke er mer enn litt over 4 mnd gammel. Det viktigste er hele tiden å følge med på almenntilstanden til barnet. Er barnet slitent og slapt, vanskelig å få til å spise osv må terskelen være LAV!

God bedring til lille nurket:)

Skrevet

Jeg tenker også litt halsvondt/halsbetennelse pga sikling jeg da,ikke nødvendigvis tenner. Og man får ikke feber for at tennene kommer ut,men tennene kommer gjerne ved sykdom:) Siden almenntilstanden til barnet ditt er dårlig ville jeg tatt kontakt med med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...