JennyBABY Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Snufs:) det er liksom nesten som en ny milepæl vi har passert... og det er faktisk litt trist å ikke ha henne på rommet vårt lengre.. har grått masse idag.. Noen andre som har gjort dette rundt 4 mnds alder, eller før? Og hvordan har det blitt/fungert for dere etter dette? Er spent på om det blir forandring i nattesøvnen...
Neminas Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Vi lot tuppa få sove på eget rom etter at vi hadde vært borte å overnattet en del. Hun var litt under 4 mnd og hun rett å slett ble en helt annen unge etter at hun fikk eget rom. sov hele natten rundt. men det er et savn å ikke ha henne sammen med seg.
Canari Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Skulle sikkert prøvd vi og, men vi klarer bare ikke legge ham på eget rom ennå. Han er 10 mnd og våkner ofte, men tenker det er lettere å gi ham smokken mens vi nesten sover (gjennom sprinklene i sengen), enn å stå opp, gå til et annet rom, bli kald og våkne ordentlig. Så vi utsetter og utsetter.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Vi har også lagt tulla vår på eget rom for første gang i dag Hun er også 4 mnd. (og 5 dager). Det har foreløbig gått helt fint. Hun ble lagt halv syv, og våknet en time senere som hun har gjort ganske lenge nå. Da er det bare å ta henne opp, holde henne og så sovner hun fort. Hun har den siste tiden sovet til rundt kl. 05, men lillemor er veldig skvetten av seg og reagerer raskt på lyder så jeg har vekt henne flere ganger bare ved å snu meg rundt i senga. Nå håper vi at hun sover bra på sitt eget rom der hun ikke blir forstyrret av oss.. Spent på denne natten
Gulljentene Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Åssen gikk det med babyen din på eget rom, JennyBaby? Vurderer STERKT å legge snuppa mi på eget rom nå også,for her er det ingen som får sove ordentlig før jeg går ned og legger meg på gjesterommet og hun havner oppi senga med pappan :/ Hun sover veldig fint fra leggetid(våkner etter halvannen time, sovner igjen raskt) frem til vi legger oss...når vi har sovet ca 1/2- 1 1/2 time selv så har vi det gående. Først pupping og det er jo greit, men da blånekter hun å legges over i senga si igjen Og det blir så trangt at jeg ikke får sove, og kapitulerer og går ned...Jaget av min egen baby Min er 5 mnd på lørdag. Syns det er litt tidlig siden hun fortsatt får pupp 1-2 ganger etter jeg har lagt meg, men lurer på om hun krever det fordi hun kan lukte meg rett og slett. Eneste ledige rom er gjesterommet nede, til gjengjeld er det rett under soverommet vårt, liten leilighet(ca 93 kvm boa) og det finnes jo babycall. eneste gangene jeg får sove sånn noenlunde er når jeg "rømmer" ned. Noen meninger? Ikke meningen å kuppe jennybabys tråd altså!
Canari Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Jeg kjenner til flere som samsover med baby lenge, gåtr helt fint det, og så ligger pappan på gjesterommet. Da slipper du stresse og du kan amme uten å styre så mye. Og alle får mere ro.
JennyBABY Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2011 Dere vil ikke tro hvor vitti denne natten ble:) mannen og jeg skapte hvertfall minner:) hihi:) jooodaa, sånn her gikk det: Vi gav grøt og sviskemos, samt mm i i 17.30 tiden som vanlig, deretter bading ca kl.18. Så satt hun hos oss og koste seg til kl.19 som hun pleier for å kjenne på at natta kommer:) Vi la henne da kl.19, og det gikk forsåvidt greit. Men hun fikk noen grine-runder, og tok ut sutten flere ganger. Dette gråt hun selvfølgelig av.. Til vanlig kan vi nesten bare legge henne i sengen sin, så sovner hun.. Så her ble det ikke akkurat bedre, meen det kunne jo blitt bedre etterhvert sikkert! Såå dere:) greit nok, hun våknet etter tre timer. Det er vi vant med, hun sover alltid 3-5 timer fra kl.19 før første mm-måltid. Men så gråt hun plutselig etter mat igjen bare to timer etterpå... og da hadde akkurat jeg og mannen lagt oss, og var deppa pga tulla ikke lå på rommet vårt lengre:( vi syns det var forferdelig å tenke på at vi lå sammen på rommet, mens lillemor lå alene på sitt rom, bare 4 mnd gammel... staaakkar tenkte vi. Off, jaja:) Vi ble rett og slett litt svake. Dermed sa mannen: "Du går og ammer henne, så flytter jeg sengen tilbake til vårt rom!" Så da ble det slik:) hehe. Lilleloppa ligger igjen på vårt rom. Og dere vil ikke TRO hvor god og riktig følelse det var hos oss Det skal sies, at vi kommer ikke til å vente lenge før hun skal over på rommet igjen. MEN jeg fullammer, og gir opptil 5 ganger om natten. Til vanlig 4 ganger. Pluss at tulla tar ut sutten og gråter ca 20 ganger i løpet av natten. Så egentlig gjorde vi det bare tyngre for oss selv ved å ha henne på et annet rom akkurat nå. Med en gang hun begynner å sover lengre, og det blir mindre nattamming, så skal hun over igjen:) Men nå bare nyyyter jeg å ha henne igjen.. Var akkurat som at noen tok fra meg det beste jeg visste, for så å tro at jeg ikke skulle få det tilbake igjen.. Tankene flydde. MEN SÅ, kommer det tilbake bare helt plutselig. Og du kjenner deg overlykkelig over å kunne ha det bare LITT til:) Langt svar dere, sorry:) godt å lufte tankene:) Ha en fin dag damer! Så nå ligger hun i sprinkelsengen sin i andre enden av vårt soverom, som hun egentlig har gjort i et par mnd..
JennyBABY Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2011 hehe, den siste setningen skulle egentlig ikke komme med;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå