Gjest Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Av store ting har vi: * Vogn * Seng (med madrass, sengekantbeskytter, dyne, pute, laken og sengesett) * Bilstol med base * Bilstol uten base til besteforeldrenes biler og vår reservebil * Stellebord * Badebalje Av klær: (tallene bak er størrelsene, ikke antall) * Bodyer 50-56-62 * Bukser 50-56-62 * Strømpebukser 50-60 * Cardiganer 56-62 * Sokker * Tynne bomullsluer Stellting * Bleier * Badeolje * Kluter * Håndklær * Mesoft * Helosan * Våtservietter * Termometer * TempaSept (termometerkondomer )
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Klarer dere mer enn bra nok med alt det der:) Det er egentlig ikke så mye man bare må ha. Du ser behovet etter at ungen er kommet, dersom det skulle være noe mer du ville ha:) Det varierer veldig hva folk synes er kjekt å ha og bruker. Kan nevne noen ting, men synes du skal se an etterhvert! Vi brukte vippestol mye de første mnd (den kunne justeres i stilling til liggende, slik at det ikke ble belasting på ryggen). Vet mange som ikke har brukt vippestol noe særlig. Bæresjal hadde vi, men det ble nesten ikke brukt. Babycall hadde vi ikke, og har ikke kjøpt enda nå heller, men det tenker jeg at vi absolutt kunne hatt bruk for nå. Tja, kommer ikke på noe mer...
Emmasmamma Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Det ser ut som dere har det meste I tillegg til det dere har (vi skal ikke ha seng i starten da), så har jeg kjøpt inn paracet, neglesaks til baby, potetmel til sår stomp, tre helsepledd i bomull, to korthårede lammeskinn og et luftig "hullete" ullpledd.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Høres ut som du har det du trenger. Jeg kan anbefale gaskluter (fine til vasking, gulpekluter, amming ++++ og kan vaskes på 90 grader). Ja, og ammeinnlegge er greit å ha, i starten kan det være fint med ull selv om det er sommer. Jeg har brukt flergangs ammeinnlegg av en god stoffblanding før, de fungerer fint Andre ting som jeg synes har vært fine å ha: bæresele/sjal og babycall, men dette trenger du jo ikke fra 1.dag. Vi har ikke hatt vippestol og har heller ikke savnet det.
wjkcg Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Synes dere virker voldsomt godt forberedt! Dette skal nok gå bra : ) Men enig med de som har nevnt vippestol. Der bør dere kjøpe en baby bjørn eller annen ordentlig en. På veldig mange ting er det tull å kjøpe dyrt, men akkurat her er det en forskjell. Har flere venner som kjøpt billig vippestolt først, så baby bjørn, så da ble det lite å spare...
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Klorhexidin til å vaske/rense vesle navlestumpen er godt å ha de første dagene.
gulda Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Du ser forberedt ut, ja.. ) Vi hadde en som gulpet masse allerede på sykehuset, så gulpekluter var et musst! Kan være et tips å ha under hodet på babyen, slik at det ikke kommer så mye gulp på selve madrassen/i vogna. Ellers så er det bare å se det litt an. )
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Babyteppe 1-2 stk (så man kan vaske de - bruker et i ull daglig) Lammeskinn (muligens ikke så nøye nå mot sommeren) Leketeppe til gulvet og vippestol (vi har hatt god bruk for dette fra ca 1 mnd) Noe å bære i (Mei Tai, Babybjørn eller lign), har hatt god bruk for dette fra ca 6 uker. Fleecedress eller lignende for kjøligere dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå