Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min skal gi seg på jobben og har sagt hun vil anbefale meg på det sterkeste til distriktsjefen om at jeg skal drive butikken videre som sjef. Dersom jeg skulle bli sjef blir jeg det 3-4 mnd. før fødselen. Er det flere som har opplevd dette? Og hvilke tanker gjør dere om dette? Jeg tjener jo mye mer, men igjen da må jeg jo finne vikar osv., men jeg har perm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet din nuvarande chef om att du är gravid?

I mitt första svangerskap hade jag egen bedrift och jag tyckte det var väldigt slitsamt på slutet med allt ansvar.

Högre lön eller inte så är faktiskt min anbefallning att inte göra detta. Men då pratar jag bara om min egen erfarenhet :)

Skrevet

Jada. Hun har visst det siden uke 4 :)

Jeg tenker også at det blir mye ansvar, men det skal ansettes en ny bladansvarlig til sommeren slik at jeg ikke har det ansvaret mer. Så det andre jeg da får er bestillinger og lønn osv. Typisk sjefs arbeid :) Et av mine største ønsker i livet er å bli min egen sjef og nå har jeg muligheten, så står i et veiskille :(

Skrevet

Jeg tenker at dersom dette er noe du har lyst til slik du uttrykker og med de mulighetene det gir deg i fremtiden, både i forhold til arbeidsoppgaver og lønn så gjør det. Graviditeten og permisjonen er jo bare en liten promille del av den karrieren du skal ha iløpet av livet. Har du sjansen og lysten, så prøv deg :)

Skrevet

Tror jeg skal gjøre det om jeg får tilbud om det :) Håper det :P

Skrevet

Hvis dette er noe du virkelig ønsker selv ville jeg absolutt gått for det!

Du får jo mer ansvar, men forventer de mange flere timer/mer overtid av den grunn?

Det kan være lenge til neste gang du får en slik sjanse. Dersom det skulle bli for mye så er det jo ikke verre enn at du gir opp. Hvis du ønsker dette selv er det lettere å angre hvis du ikke forsøkte enn om du ikke forsøkte i det hele tatt!

Skrevet

De ønsker ikke at jeg jobber mer enn kun 100% så er veeeeeeeeeeldig sjeldent det blir overtid. Eneste gangene sjefen har vært der etter vaktskifte har vært når hun har vært på møter etter arbeidstid :)

Skrevet

Hvis det er noe du vil så si ja. Permisjonen varer jo bare 7-8 mnd så det klarer de fint uten deg.

Skrevet

Sånn har jeg tenkt også. Og det er jo ikke verre enn at jeg lager vaktliste og fikser lønna en gang i mnd. Jeg bor jo ikke akkurat langt fra jobben. Det er en fin gåtur :P

Skrevet

Hvis du har lyst til å bli sjef og faktiske blir anbefalt selv når de vet du skal ut i perm, så synes jeg du skal hoppe i det! Spesielt hvis du blir ansatt, det vil si ikke kommer til få status som selvstendig næringsdrivende. Hvis du takker nei nå er det ikke sikkert du blir spurt en annen gang... Jeg er sjef og synes det går helt greit å være gravid og skulle ut i perm :-) Har ikke fått noen klager heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...