Gjest Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Har dette noe å si? Vi vil ikke utsette noe av pappapermen. Men det jeg lurer på, er om det er greit at vi f.eks har gutten i barnehagen halvdag, også går pappapermen bare som planlagt?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Du MÅ ikke ha gutten i bhg uansett om du har plassen. Vi fikk bhg plass fra august men pappa'n skal være hjemme fra 1.sept (jeg er hjemme til 1.sept) til midten av nov så her begynner ikke lillegutt med tilvenning før i slutten av oktober/starten av nov. Men du må antageligvis betale for plassen allikevel om den ikke blir brukt med en gang. Er bare å ringe bhg og avtale med de hvordan dere skal gjøre ting
Aliena Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Foreløpig er det (dessverre) ikke noen lov mot å ha barnet i barnehagen mens pappa har permisjon, men har lest at de reglene kommer til å forandres. Vet ikke helt når det trår i kraft. Det går jo an å ha plassen uten å bruke den fram til permisjonen er ferdig.
Gjest Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Men hvis vi har lyst å benytte oss av den da? Berører det permisjonspenger og NAV? Vi venter tvillinger, så d passer oss at lillegutt tilvennes FØR de blir født:) Men vil ikke ha han der mest mulig liksom:)
Aliena Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Foreløpig er det lov å benytte den selv om permisjonen skal gå ut. Men tror som sagt at det kommer en lovendring, men vet ikke helt når.
Guttemamma75 Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Dere står fritt til å benytte barnehage i permisjonen, er ingen restriksjoner i forhold til dette..
*jente2010&jente2013* Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Dere har fullt lov til å både bruke barnehageplassen og ha pappapermisjon samtidig. Det er bare viktig å huske at dere betaler uansett for plassen fra 1 august selv om dere ikke starter opp før seinere Her har vi fått barnehageplass fra 1 august, men pappaen har permisjon til midten av oktober...så her blir det en rolig oppstart for pia vår i september engang Masse lykke til med oppstarten (",)
lillespire08+10 Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Syns kanskje det hørtes litt rart ut å ha ungen i bhg, mens pappan har pappperm?! Da slipper jo pappan veldig lett unna syns jeg:o) Skal jo føle litt på det å ha ansvar for dagen, med rutiner osv. Kan skjønne at man bruker de to siste ukene av permen til tilvenning i bhg, det gjorde vi her med størstmann.
Gjest Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 takk for svar alle sammen:) Pappan slipper ikke så lett unna:) Blir nok korte dager i barnehagen, og som sagt så ventes tvillinger, så d er veldig greit at litjgutt er tilvent og vi har fått den rutinen på plass dersom tvillingene plutselig bestemmer seg for å komme. Ser for meg at dette blir en fin mulighet til å gi litjgutt en lang og god start på en ny tilværelse:) Pappan skal få gjøre husarbeid hjemme, siden mamman er en strandet hval for tiden.. hehe
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Når er terminen din da? Er det ikke slik at pappapermen må brukes opp før nestemann blir født? Jeg mener jeg har lest det et sted. Virker nesten som at dere må ta det litt på sparket! :-) Vi har fått plass fra august vi også, men guttungen skal ikke begynne før 1.oktober. Så vi må betale for august og september. Her må vi betale for full plass om vi søker permisjon fra plassen hvis barnet er under 3 år.. Er barnet over 3 år får man pause fra betalingen. Det er tydlig at noen har utnyttet seg av dette tidligere, så det er rart ikke det kommer nye regler for permisjon og bhg-plass snart.
Gjest Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 Det er nok slik at permen må brukes opp før vi starter på ny perm ja. Hvis ikke mister vi bare de ukene. Det er faktisk ikke mulig å "føye" de på neste permisjon. Det er derfor vi ikke er intr. i å utsette den. Bebisene kommer i juli (om ikke før), og barnehagen starter i juni, så d er ikke snakk om så lang tid. Dumme regler når man ikke kan søke om permisjon slik som dere da, men må faktisk betale for noe man ikke bruker. Da tenker jeg at kanskje d er kjekt med en myk start med kanskje noen timer i uka til å begynne med? Aner ikke jeg altså hva som er best og ikke. Tror vi tar dette litt på sparket, også får vi se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå