tuvamor72 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Jeg hadde termin 29.mars og kl. 05.00 28.mars våknet jeg av rier. Jeg tok tiden og de varte ca ett minutt og kom helt jevnt med ti minutters mellomrom. Kl. 06.00 ringte jeg ABC-klinikken og spurte om vi kunne komme da jeg var redd for å bli sitttende fast i mandagsmorgen-rush på ringveien. Kl. 07.15 var vi fremme på ABC men fødestuen var ikke vasket og klar så vi måtte vente på dagligstua så lenge. Nå var riene intense i smertenivå og det var fortsatt ti minutters mellomrom så lenge jeg lå stille, reiste jeg meg opp kom de tett som fy. Jeg kastet opp og pustet meg gjennom riene mens samboeren min hjalp meg å fokusere på pust. Kl. 09 fikk vi endelig fødestue og jeg ble undersøkt og lovet akupunktur. Jordmor fortalte at det var fire cm åpning og gode.sterke rier så det var ikke tid til akupunktur men jeg fikk klyster og beskjed om å gå i dusjen mens badekaret ble tappet med vann. Det er ikke gøy å sitte på toalettet etter et klyster med rier tett som hagl! Da jeg kom i dusjen var det helt utrolig deilig hvor smertelindrende dette var!! Himmelrike! Jeg sto i dusjen ca en halv time og gikk i badekaret kl. 09.30. Det er utrolig deilig å ligge i et badekar med varmt vann og kjenne hvordan vannet og vektløsheten lindrer riene og gjorde det lettere å puste seg gjennom de. Etter ti minutter kjente jeg skikkelig trykketrang og skrek til samboer at han måtte ringe på jordmor! Jordmor kom og instruerte meg i å sette meg opp i sittende stilling og holde meg godt rundt lårene. Jeg kjente hvordan pressriene jobbet seg gjennom kroppen og det var utrolig vanskelig å holde igjen når jordmor ropte med streng stemme at jeg ikke måtte presse men puste! Det føles helt umulig men ved å puste som en helt og sambo som var fantastisk og hjalp meg med å fokusere på pusten. Jordmødrene fortalte meg at de nå kunne se hodet og etter noen få rier kl. 10.37 ble den nydelige jenta vår løftet opp av vannet og lagt på brystet mitt! Hun lignet utrolig på pappaen sin og lå der så rolig og tittet. Et nydelig vannbarn var hun. Vi er enige om at vi fikk en drømmefødsel på ABC og har du muligheten bør du absolutt vurdere en vannfødsel! Vårt lille vannbarn er blitt fem uker nå og er verdens snilleste baby:) Vi nyter dagene sammen og sender masse fødestøv til dere:)
StoltHønemor<3 Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Å for en fin fødsel du har hatt:) Gratulerer så masse med prinsessen din:)
2små,rosa&blå Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Så flott fødselshistorie. Gratulerer så masse med jenta di! Jeg sater også på å føde i vann. Det høres ut som en bra måte å føde på. Skal føde hjemme og fødselsbassenget er allerede i hus (-:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå