Gå til innhold

Babyen er totalt uinteressert i fast føde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er VELDIG sliten og lei av å amme hele tida - og det var en lang historie gjort kort ;) Ammer veldig gjerne inntil 6-7 ganger i døgnet, men det får være nok. Jenta mi får nå pupp 8-12 ganger pr døgn og er straks 5 mnd. I tillegg får hun en fast flaske MME på kvelden, den spiser hun alt fra 100-160 ml av. Har siste 2-3 ukene prøvd diverse grøter, lurt oppi diverse typer frukt, har most avokado og gulrot, har gitt diverse matglass for de på 4 mnd - hun vil ikke ha noenting! Prøver jevnt og trutt en gang pr dag, men nå er jeg mektig lei av hele greia, både amming og forsøk på fast føde. Har gitt hver type ting sikkert 3-4 ganger før vi har prøvd noe annet for å sjekke evt reaksjoner på ting.

Alle råd tilsier vel at man skal helst gå over til fast føde når de er nådd 4 mnd, fremfor å bytte til MME istedetfor pupp? Akkurat nå blåser jeg faktisk litt i hva jeg gjør, bare hun lar puppen være LITT mer i fred ;) Kan gjerne amme endel i noen måneder til, men syns det er hele tida.

Noen med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da spiser hun like mye som gutten min :D(varierer såklart fra dag til dag, men tror minimum 8 ganger, og noen netter nattmåltid, så er nok oppe i 9-10) er 4mnd og 11 dager nå.

Vet ikke helt hvorfor du prøver å få henne i all denne maten, men man blir jo også anbefalt å fullamme i 6 mnd før man begynner med fast føde, så lenge barnet legger godt nok på seg å alt det der :)

Men hvis du av en grunn (lang historie - kort :)) ikke orker eller stresser mye med ammingen så er det vel ikke noe galt i å tilby mer mme?

Kan ikke se noe gæernt i det :D Når mor har det bra, har barnet det bra også :) og mange barn som er fullernært på mme, uten at det er noe galt:D

og når barnet skal begynne med fast føde, skal man jo bare starte forsiktig med 1 teskje, og øke på etterhvert som h*n får det i seg, og jeg vet om flere som bruker maaange uker på å komme opp i en porsjon eller to, så det er hvertfall helt normalt.

Lykke til, uansett hva du finner ut av :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...