Petetatismos Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Barnet mitt er 2.5 mnd og jeg fullammer. Helt siden han var fodt har han gulpet og kastet opp mye. Det er ikke lite som kommer opp. Paa en vanlig dag maa jeg skifte paa han rundt 10x og meg selv rundt 3x. Heldigvis spiser han mye saa han legger paa seg godt. Han selv ser ikke ut til aa plages med det heller, men det er fryktlig slitsomt ettersom det er begrenset hva vi kan gjore. Baby bjorn stolen vasker jevnt, ogsaa sofatrekk, putetrekk. Hele tiden er det noe med spy paa. Han faar medisin, jeg holder han oppreist etter maaltid, men han kan kaste opp mellom maaltider ogsaa saa det spiller ingen rolle. Er det noen som har raad?
cadence Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Hva slags medisin får han? Jenta mi gulpet veldig mye frem til 4 mnd alder. Da begynte jeg å gi henne litt grøt til frokost. Hun slet også veldig med luft og jeg prøvde Minifom til henne. Hun gulpet bare mer av det, og luftplagene ble ikke mindre heller. Gikk over på Infacol (kjøpt fra England), og det hjalp (rettere sagt hjelper- siden hun fortsatt får det). Hold han oppreist som du allerede gjør etter måltidene. Prøv å la han ligge på sin høyre side når han legges ned, det letter tømmingen av magesekken og videre ned i systemet. Det hjalp veldig på tulla mi Er han sjekket for låsninger i nakke? En tur til manuellterapeut (gratis) eller kiropraktor kan gjøre underverker!!!
Petetatismos Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2011 Hei, Takk for svar. Han faar APO-ranitidine 1 ml 2x om dagen. Vi bor i Canada saa jeg faar sjekke om de har infacol her. Vi har provd noe som heter Ovol, vet ikke om det er det samme. Han hikker en del, saa det tilsier jo luft plager... Jeg skal definitivt prove aa legge han oaa sin hoyre side. Naar sant skal sies ammer jeg liggende om natten og noenganger sovner vi saann og da gulper han ikke eller ihvertfall veldig sjelden. Manuell terapeut og kiropraktor har jeg ikke testet, men ville jeg ikke merket laasninger i nakken paa annen maate? Han snur seg fra mage til rygg og holder/beveger nakken selv. Utrolig sterk sett i forhold til min eldste sonn naar han var 2.5 mnd. Men jeg kan sporre om kiropraktor/m.terapeut neste gang jeg er hos legen. Takk igjen. Flere raad og innspill mottas med takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå