Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Ja, det er ikke så uvanlig egentlig. Det serveres litt vin og øl til maten f.eks. For meg er det helt unaturlig, vi drikker ikke alkohol en søndags ettermiddag, og ihvertfall ikke når det er en mindreårig som er dagens hovedgjest.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Vi har ikke hatt det i dåpen på de 2 første, men nr 3 sin dåp blir kombinert med vårt bryllup så da blir det servert modereate mengder med alchohol.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Nei, det tror jeg ikke, sikkert bare noen som tuller når de sier det ..... Hva du mener om saker og ting er jo heldigvis ikke fasiten for andre enn deg :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Overrasker ikke egentlig at det er noen som gjør det til tross for at hovedpersonen ikke er i nærheten av å være gammal nok til å drikke. Antakelig er det de samme tullballene som ikke klarer seg uten alkohol til julemiddagen, og synes det er helt uhørt å drikke vann til god mat.
3 nøtter til Askepott Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 jeg synes det er uhørt å drikke noe som helst vann i alle sammenhenger, må jeg drikke det, går jeg heller tørst. Og du 18:08 er ett hystriskt kvinnfolk.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Så du drikker kun alkohol da altså? Forresten så er jeg ikke hysterisk bare fordi jeg sier at alkohol ikke hører hjemme i høytider eller andre sammenhenger som er forbeholdt barn eller mindreårige. Alkohol serveres etter min mening i sammenhenger hvor barn ikke er.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Forresten så serverer jeg ikke BARE vann når det er jul, jeg setter fram brus også. Men alkohol kommer ikke på mitt bord når det er barn til stede. Hilsen 18:08 (igjen)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Vi serverte alkohol i dåpen. har ikke hatt konfirmant enda, men kommer nok til å servere alkohol da også. Hender vi serverer alkohol i barnebursdager også, i familie besøket, ikke i barenbesøket :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 Hehe! i nabokommuna kjøper de fleste foreldre alkohol til barna når de konfirmeres, kjører de til en strand der alle møtes, og drikker (Uten foreldre, slekt osv, selvfølgelig..)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #12 Skrevet 4. mai 2011 Nei, det syns ikke jeg hører til slike festligheter. Sambo er litt uenig, så vi ble enige om at vi kan servere kaffe og conjac/baylies etter leggetid!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. mai 2011 #13 Skrevet 4. mai 2011 Vi hadde alkohol i dåpen , hva er problemet ? Folk som drakk alkohol tok en eller 2 øl , ellers tror jeg det var 2 stk som tok en konjakk til kaffen .. Ser ikke problemet med å ta en øl eller ett glass vin til maten ... Vi deler gjerne en flaske vin eller 2 en fredags eller lørdagskveld etter at barnet er lagt . Han sover hele natten og har gjort det fra han var en uke gammel ... Ser ikke problemet med det ...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #14 Skrevet 4. mai 2011 Jøss, skikkelig bondetamp /trailertrash-opplegg altså?
Willy Wonka Skrevet 4. mai 2011 #15 Skrevet 4. mai 2011 Vi serverte ikke alkohol i barnedåpen til barna våre og vil heller ikke gjøre det i konfirmasjonene deres om noen år. Men under julemiddag så tar de som har lyst på det en øl til maten eller hva det måtte være (selv er jeg avholds). Makan til hysteri. Tror du, 18.08, at barn tar skade av at pappa eller f.eks bestemor tar seg en øl til julemiddagen?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #16 Skrevet 4. mai 2011 Hehe, sikkert det. Kjenner ikke helt til det jeg
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #18 Skrevet 4. mai 2011 Nei, de tar sikkert ikke skade av det, men jeg skjønner ikke hvorfor alkohol skal serveres til maten når det absolutt ikke er nødvendig. Hvorfor ikke ta det etter leggetid? Er det virkelig SÅ vanskelig å holde seg unna, bare fordi det finnes en "unnskyldning" til det? Hvis en ikke klarer seg gjennom pinnekjøttet/ribba/juletorsken så har en virkelig et problem, og bør oppsøke AA straks!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #19 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har vært i en konfirmasjon der de drakk alkohol! Mexikansk tradisjon! De drikker når de feirer og de feirer for alt!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #20 Skrevet 4. mai 2011 Det kunne ikke falle meg inn å servere alkohol på dåp/navnefest eller i konfirmasjon. Det syns jeg blir noe merkelig da det er barnets dag. Men jeg er langt ifra hysterisk når det gjelder alkohol altså... til jul og andre sammenkomster serveres det stort sett alkohol til maten selv om det er barn til stede.. Selfølgelig er det da snakk om litt vin, har ikke drukket så mye siden jeg fikk barn, men ett glass vin eller to til maten tror jeg ikke det skader at jeg tar
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #21 Skrevet 4. mai 2011 Det er hva man kaller et normalt forbruk. Det å MÅTTE ha til alle middager som kan unnskyldes med at "jammen det er jo en feiring!" ser jeg ikke helt poenget i.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #22 Skrevet 4. mai 2011 Jeg syns virkelig at hysteriet ang alkohol tar litt av her inne. Ett glass vin eller en øl til maten er helt normalt i de fleste andre europeiske land, og veldig mange andre steder i verden. Hvis vi voksne fremstiller alkohol som noe tabu og "spennende" så er det ikke rart at ungene eksperimenterer ukontrollert når de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #23 Skrevet 4. mai 2011 ja og for mange så er hasjbruk helt greit også, men er det dermed sagt at det er så lurt? Nei. Er det dermed sagt at det skal brukes i nærheten av barna bare fordi det er noe som skal feires? Nei.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #24 Skrevet 4. mai 2011 Som vanlig mange hysteriske høner her. Jeg har vokst opp på kontinenten og dermed et mye mer avslappet forhold til alkohol enn 99% av alle andre nordmenn. Det betyr IKKE at vi drikker mye og jeg syns det er mye verre med norsk flatfyll i helga. Det er kvalmt det. Nei, til god mat hører en god vin til, og i hvert fall når det er en festlig begivenhet, det inkluderer både dåp og konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #25 Skrevet 4. mai 2011 Herregud Hallis dine kommentarer er alltid like ugjennomtenkte. Hver eneste gang, slår aldri feil, hvor lite har du egentlig i den lille nøtta di?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå