januarbaby + novemberspire Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Jenta mi på snart 4 mnd sliter veldig med magen, og helsesøster sa jeg kunne lage pæremos å gi henne det, men hvordan lager man det? Kan det fryses? På forhånd takk for svar
kinaputten Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 bruk gode saftige pærer, skrell, skjær i biter, dekk med vann og kok under lokk til mørt, 6-8 min, mos med blender eller gjennom sikt og spe evt med litt av kokevannet. Frys i små porsjoner. sjekk her for flere oppskrifter http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/04/hjemmelaget-baby-mat.html
januarbaby + novemberspire Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2011 tusen takk da blir det pæremos på vesla i morgen
kinaputten Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 du kan også juice en pære og bruke det som "blandevann" istedetfor kokevannet, da blir det bare enda bedre
januarbaby + novemberspire Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2011 både mamma og mini syns det ble kjempegodt Men hvor lende holder det seg hvis jeg oppbevarer det i kjøleskap?
kinaputten Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 ikke helt sikker, men jeg pleier ikke å oppbevare det lengre enn et par dager for å være på den sikre side Frys heller i mindre bokser, så er det lett å ta opp når du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå