Gå til innhold

Rettigheter? Hva rettigheter har far?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere alene mødre. Jeg trenger gode råd og tips og vil vite fars rettigheter.

Dette fordi vi for tiden har ett ustabilt forhold som ser ut til å ikke tåle mer.

Det er fordi hans familie ødelgger for oss og ja.. jeg frykter mitt barns helse.

Jeg og min samboer har undertegnet ett kontrakt. men hva slags rettigheter har han egentlig?

Kan jeg "Nekte" hans foreldre og passe mitt barn?

Er det slik at far har rett på anna hver helg, en dag i uken ( når barnet er gammelt nok), pluss anna hver påske og jul og to uker i sommer ferien?

Håper å få ett svar:)

Hilsen meg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Tuss86

Hei =)

Jeg Har vært ensli mor i snart 3 år, Dine rettigheter som ensli mor kommer litt ann på om du oppnevner barnefar når du fyller ut skjemane, oppnevner du ham ,blir dine rettigheter forminsket. Selv har jeg ikke oppført barnefar i skjemaer som fylles.pga visse grunner, her er det du må forholde deg til hvis du søker stønad for ensli mor. Utfyller du disse kravene som står nedenfor kan du henvende deg på Nav om nærmere informasjon. Hvis du har delt foreldreansvar med far, så har dere delt omsorg å må komme frem til hvordan dere skal fordele tid med barnet, de første årene er det viktig at barnet føler trygghet, trygge rammer er veldig viktig for barnet de første 2 årene.Hvis det er slik at foreldrene til barnefar ødelegger så hadde jeg nektet de kontakt med sitt barnebarn pga det kan føles ganske utryggt for barnet. Mitt barn har ikke noe kontakt med sin far pga det var slik hans foreldre oppførte seg mot meg også.Å slik drital behandling synes jeg ikke du skal finne deg i. Å ikke glem at du som bærer fram barnet har krav på å nekte far kontakt med barnet hvis du ønsker det. gjør du det så står dine rettigheter sterkere. Engangsstønad og barnetrygd kommer automatisk,Hvis du får det innvilget på ditt Navkontor. Jeg vil ønske deg Lykke til å Alt godt. å Håper dette svaret ga deg ett skritt videre =) Å trøst deg med, det finnes fler enslige mødre ute i den vie verden.

TviTvi.

* Du og barnet må ha bodd i Norge de tre siste årene.

* Du og barnet må oppholde dere i Norge.

* Du må være ugift, skilt eller separert.

* Du må være alene om omsorgen for barnet. ikke delt omsorg.

* Du må ikke ha noe forhold til den andre av barnets foreldre som kan bety at du ikke er enslig mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...