mariabee Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 tar man porsjonen opp i god tid før middag slik at det er ferdigtint til det er middag og kan varmes? Kan det varmes i mikoren? Nå har jeg laget potet og gulrotmos som en start for jenta vår. Men har fullt på aventboksene, og ser at det er iallefall to porsjoner middag i hver boks. Kan jeg ta opp av frysen og sette i kjøpeskapet, ta ut av det som vi skal til middag, la resten stå til neste dag?? Hvor lenger holder det seg?
kinaputten Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 jeg vet ikke hva som er riktig eller galt, men sånn gjør jeg det: Mat som ikke har vært froset bruker jeg opp i løpet av to dager. Opptint mat bruker jeg samme dag. Jeg varmer det i mikroen og rører godt rundt så jeg er sikker på at alt er varmt og heller ikke for varmt, siden micro kan gi ujevn varme. Jeg tiner maten først litt på kjøkkenbenken (en time ca)også setter jeg det i kjøleskapet, men ideelt skal det tines i kjøleskapet.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 opptint mat bør brukes i løpet av samme dag. Et tips kan være å fryse ned i isbitterninger i stedet og heller ta opp så mange terninger du trenger nå inntil barnet blir så stort at h*n spiser alt innholdet i aventbegeret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå