Flaggermusa Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Mini her blir 4 mnd på søndag. Han legger seg kl 18.30 - 19.00 og spiser da ca 165 ml. Han har pleid å sove til ca kl 01-02 før neste måltid. Men siden helga så har han plutselig begynt å våkne allerede kl 22.30 - 23.00. Tenkte kanskje å begynne med litt smaksprøver på grøt til helga, men burde jeg gå over til nan 2 først? Hvordan gjør jeg det? Bare bytter på dagen eller må han vennes til det? Blande sånn 50/50 eller?
2harBlitt3<3 Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Hei! Har akkurat det samme prob her. Mini er 4 mnd 13Mai og har begynnt å våkne om natta. (han sover vanligvis over). Jeg har begynt med Nan 2 om Kvelden, men det er bare å bytte til den for fullt nå sa helsesøs til meg. Det er samme forholdene med vann og pulver som med nan1, men de skal ha 5 måltider istedet for 5-6 :-S Jeg har prøvd en gang med 2 ts grøt og det likte han, men tenker å vente til han vipper over 4 mnd før jeg introduserer mer grøt. Det annbefales da og starte å gi litt smaksprøve på dagtid slik at du kan følge med om han skulle fått noe allergisk reaksjon eller lignende, men jeg gleder meg til han skal få det fast om kveldene:) Nan2 bare bytter du til uten noe tilvenning. Det smaker likt,bare mer næring.
theresen83 Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Er vel bare mer jern i Nan2 og ikke mer næring?
Alt-er-mulig Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Hei Det er bare å bytte uten tilvenning eller blanding som også nevnt over her.... Det er helt normalt ved 4 mnd at de trenger mer mat og våkner om natten/fler ganger enn før. Jeg fikk beskjed om dette på helsestasjonen og dagen etter han ble 4 mnd begynte det. Da hadde han sovet hele natten lenge så det ble litt av en overgangog begynne med nattevåk og nattmat igjen, he he. Vi startet med HIPP grøt tilvenning et par skjeer da han ble 4 mnd og det gikk veldig fint og fort. 2 uker så spiste han en liten porsjon hver dag og gikk tilbake til å sove hele natten etter 4-5 uker igjen. Lykke til!!
2harBlitt3<3 Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Det er jeg usikker på,men rart hvis det bare er mer jern da når de trenger mer næring enn før.. skal lese på pakningen jeg har senere:)
Flaggermusa Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2011 Da har jwg vært på butikken å handla Kjøpte litt forskjellig så får vi se hva han foretrekker Såg de hadde sånn fruktmos fra 4 mnd også. Kan jeg begynne med dette samtidig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå