høygravideMEG:) Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 jeg er av den uheldige som har herpes i underlivet, hatt i flere år nå. Har i siste del av svangerskapet hatt flere utbrudd, og fikk i dag forebyggende medisiner mot et nytt utbrudd:valaciclovir sandoz heter disse medisinene. Jeg har ikke noe lyst å ta de, det står på pakkningsvedlegget at man skal ikke ta tbl om man er gravid, med mindre en har konsultert med lege. Jeg kviiiir meg for å ta tbl, og skal visst nok ta de helt frem til termin, som er en måned til.. noen andre med lik erfaring?
aviatrix*høygravid Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Det som er viktig er å ikke ha utbrudd når du skal føde. Hvis du har det må barnet taes med keisersnitt, siden herpesutbrudd hos nyfødte er veldig alvorlig... Jeg vil anbefale deg å ta tablettene, det er ikke funnet indikasjoner på fosterskade, men det står stort sett alltid på medisiner at det skal konsulteres med lege når man er gravid....
Mai11Mamma Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Hvis legen har skrevet ut resept til deg, så har hun/han vurdert det slik at det er bedre du tar tablettene enn at fødsel starter mens du har utbrudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå