Lukkelukken og bebibror Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Vi skal til Gerani på Kreta i to uker med barna. Første gang vi reiser til syden med barna, så hadde kanskje trengt noen tips om hva som kan være lurt å ha med seg, eller ting vi bør huske på av erfaring fra dere Eldste er 3,5 år når vi reiser, og yngste er 8 mnd. Han ammes ikke, om det skal ha noen betydning
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har synes det har vært greit å ha med pålegg som kaviar og leverpostei. Får som regel alltids tak i det i syden også, men ikke alle steder som har det. Nå har gutten min vært ganske kresen i matveien da, men hvis de ikke er det så trenger du jo ikke ta med. Bleier, har jeg også hatt med. Og grøt til den minste...
Lukkelukken og bebibror Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2011 Tja, kan jo kanskje ta med leverpostei eller kaviar, om han liker det. Har ikke smakt på det enda, hehe Bleier og grøt tenkte jeg å ta med
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 -Solhatter og solbriller til barna -En liten, lett trille med god hvilestilling og evt bæresele. -Myggnett og et par helsetepper til vogna -Antibac servietter eller håndsprit på flaske. -Termometer, paracet, pinsett, Dentinox, sårrens og noen plaster kan være greit å ha for hånden. Kommer ellers ikke på så mye mer. Det meste får man enten tak i der man er, eller klarer seg fint uten. F.eks er det ikke nødvendig å ta med så mye leker, holder med litt småting å drive med på flyet og hotellrommet. Det er dessuten fort gjort å pakke altfor mye klær, men min erfaring er at vi bruker aldri så mye. Det går jo også fint an å skylle opp en t.skjorte hvis det blir krise.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2011 Fint det, ❤lille stjerne❤ Takk Har ikke vært i syden med ungene før, vet liksom ikke hva man trenger eller hvor mye man trenger. Jeg har også lett for å pakke ned for mye på reiser, men som du sier kan man jo fint bare skylle det opp. Trille låner vi på hotellet, vet ikke åssen trille det er men håper det er en med kalesje. Kan vel ikke være noe annet? Reiser med Star Tour, og bor på et sånt Blue Village hotell, så det skal vel ikke være så vanskelig å få skaffet om det er noe supernødvendig vi kommer på der nede men
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Ta med nan, om han drikker det - de har som regel andre typer der nede. I tillegg er det ofte ferdigblandet på store tønner. Grøten de selger skal blandes ut i MME, så vi tar alltid med hjemmefra. Grøten er i tillegg VELDIG søt, smaker kjeks. Av middagsglass er det mye biff og kyllingsmak, lite annet. Middagsglassene er også ofte tilsatt salt. Bleier har de andre sorter enn vi er vant med hjemme.... Solkremen er ofte veldig sterk for øynene + parfyrmert, så det tar vi med oss. Ellers: smokk til flytur, solbriller, solhatt.... God tur
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Trilla du får låne er mest sannsynlig vanlig paraplytrille som ikke ryggen kan legges ned , og som regel er de veldig slitte:( men hadde undersøkt det hadde jeg vært deg sånn at du får det du ønsker.. Skriver under på at leker er fint.. Finnes andre typer bleier der nede men jaggu går nå de fint p bruke da:) gikk tom for bleier når vi var i syden, kjøpte en rar pk men det visste seg å være helt like pampers sine bare het noe rart og pk så rar ut.. En fin ting å ha er badesko slik at de ikke sklir om de skulle glemme seg å løpe.. nan har mange butikker også, søk på google å se om det er noe forum der noen har vært der sier noe om hva du kan få på butikken.. Eller ring reiseselskapet.. Kjipt å drasse på unødvendig vekt.. God tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå