mamma_i_mai ♥fødeklar♥ Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Og når skjønte du at det var igang? Hvilke tegn hadde du i forkant? Blir mange spørsmål dette her, men er førstegangs og går rundt å kjenner etter alle mulige tegn på at ting nærmer seg...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Med førstemann kom riene uten noen tegn på forhånd. Kjente små smerter om kvelden som kom regelmessig og tok seg opp litt etter litt. Dro til sykehuset om morgenen. Ingen slimpropp eller noe annet i forkant. Hadde vært til modningsakupunktur samme dag. Nummer to begynte med rier - som dabbet av igjen. Hadde maserier av og på i ti dager før det var ordentlig fødsel på gang. Da trodde jeg at jeg skulle føde mange ganger - utrolig slitsomt! Modningsakupunktur satte bare i gang maserier og hjalp ikke. Forskjellen da det satte i gang for alvor, var at det var med en gang en sterkere intensitet i smertene, og at de var helt regelmessige. Heller ikke denne gangen så jeg noen slimpropp eller blodspor, så hos meg er det nok ingen sånne fortegn å kikke etter! Lykke til!!!
gulda Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Jeg hadde ingen tegn på at noe var på gang: Kjente ikke en kynner, så aldri noe til slimproppen, ingen tegningsblødning osv. Trodde aldri jeg skulle føde! En uke over termin gikk vannet, og et halvt døgn etterpå var han ute..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Ingen tegn, vannet gikk, og ingenting mer skjedde. Ble satt igang etter to døgn, og to døgn deretter ble det hasteKS.
Babyønske �� Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Nå før fødsel nr 2 hadde jeg absolutt INGEN tegn før jeg våknet en morgen med svake tak/sammentrekninger nederst i magen. De kom ca hvert 6 minutt når jeg begynte å kjenne de, 2 timer senere kom de hvert 3. min, men var fortsatt så svake at jeg ikke trodde det var rier. 45 min senere tok de seg opp i varighet og styrke og da forstod jeg det var rier. Litt over 1 time senere var jenta mi ute. 4 timer etter at jeg kjente de første sammentrekningene. Ikke så vanlig at det går så fort da, men det kan i hvertfall starte uten noe som helst forvarsel, dvs ingen modningstegn, ingen slimpropp, kynnere osv. 1. fødsel var forøvrig igangsatt en uke over termin, men da hadde jeg heller ikke hatt noen tegn på fødsel i forkant. Var da helt umoden, så derfor lite med tegn også.
summer85 Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 begge fødslene starta med rier...ingen forvarsel, ingen blødning, ikke så jeg slimproppen heller.. nå er jeg gravid med nr 3 termin i juni så er spent på hvordan det blir denne gangen! =)
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Var til fødselsakupunktur tidlig på dagen. Fikk menssmerter og følte meg skikkelig "uttafor"på ettermiddagen - at ingen var glad i meg, at mannen ga faen i meg - i det hele tatt veldig hyggelig. Kl. 01:50 på natten gikk slimproppen og like etterpå begynte riene. Mannen har sagt i ettertid at han skjønte noe var på gang fordi jeg var så avvisende da han kom hjem fra jobb. Jeg, på min side, ville jo ikke ha noe med den dusten å gjøre som jeg plutselig mente ikke elsket meg og ikke brydde seg om meg. He he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå